کارشناس مسائل راهبردی سوریه تأکید کرد؛

آشتی ملی و مبارزه با گروه‌های تروریستی از اولویت‌های نظام سوریه است

طالب ابراهیم گفت:‌ مخالفان مسلح دولت سوریه از ترکیه، رژیم وهابیت و رژیم اشغالگر قدس دستور می‌گیرند.
کد خبر: ۲۱۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ - 02January 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، آتش‌بس در سوریه از نیمه شب پنجشنبه در این کشور آغاز شد. طرح آتش‌بس شامل خودداری دولت سوریه و مخالفان از سیطره بر مناطق تحت کنترل یکدیگر می‌شود.

همچنین روسیه و ترکیه ضامن اجرای آتش‌بس از سوی دولت سوریه و مخالفان هستند.

بر اساس گزارش‌ها آتش‌بس در سراسر خاک سوریه غیر از مناطق تحت تسلط داعش و جبهه فتح الشام (النصره سابق) برقرار می‌شود.

در بیانیه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه آمده است که دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های وابسته مشمول این آتش‌بس نمی‌شوند.

فرماندهی کل ارتش سوریه، افزود: این آتش‌بس با هدف فراهم شدن شرایط مناسب برای پیشبرد روند سیاسی بحران سوریه برقرار می‌شود.

طالب ابراهیم کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح توافق آتش‌بس اخیر میان دولت سوریه و مخالفان مسلح پرداخت.

وی در این مصاحبه گفت که مخالفان مسلح به‌هیچ وجه از خود اراده‌ای نداشته و اطاعت گوی کسانی هستند که به آنها دستور می‌دهند. زمانی‌که به آنها دستور می‌رسد که توافق آتش‌بس را بپذیرند، بدون هیچ‌گونه درنگی آن را قبول می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که افراد مسلح در سوریه فرمان بر دستوراتی هستند که از سوی ترکیه دریافت می‌کنند همچنین عربستان و اسرائیل نیز در این گروه‌ها نفوذ زیادی دارند.

این کارشناس مسائل استراتژیک سوریه در پاسخ به سوال دیگری درباره اولویت‌های نظام سوریه پس از حصول توافق آتش‌بس در سوریه و همچنین فتح حلب، گفت: اولویت نخست تلاش برای دستیابی به آشتی ملی و مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه و بازسازی کشور است. یکی از مهمترین تلاش‌هایی که دولت سوریه باید انجام دهد ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی است که در خاک سوریه حضور دارند.

وی همچنین به اشاره به پیروزی بزرگ ارتش سوریه و همپیمانانش در حلب گفت: آزادسازی حلب عملیات بزرگی بود که توسط ارتش سوریه و همپیمانان حاصل شود و باعث بروز تحولی محوری در سوریه و منطقه شد.

انتهای پیام/421

 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار