تحلیلی درباره عکس صحنه‌پردازی شده حماسه ۹ دی؛

مادری که جراحت فتنه‌گران بر نظام را ترمیم می‌کند/ کودکان نمادی از رویش‌های بعد از ٩ دی هستند

در این عکس مادربزرگ که نشانه‌ای از مادر وطن و باورها و ماندگاری نظام اسلامی است، جراحت‌های وارد شده به نظام در فتنه ۸۸ را ترمیم می‌کند.
کد خبر: ۲۱۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ - 02January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عکس صحنه پردازی شده در پاسداشت حماسه نهم دی و خروش مردم ایران در برابر فتنه و فتنه‌‌گران، کاری است به تهیه‌کنندگی خانه عکاسان ایران و با ایده، کارگردانی و عکاسی «وهب رامزی» که  همزمان با دهه بصیرت در تالار مهر حوزه هنری رونمایی شد.
 مادری که جراحت فتنه‌گران بر نظام را ترمیم می‌کند/ کودکان نمادی از رویش‌های بعد از ٩ دی هستند

تحلیل سیدشهاب‌الدین واجدی از عکاسان جوان درباره این اثر در ادامه می‌آید:

ما به نوعی معتقدیم در فتنه 88، فتنه‌گران، منافقین و ضدانقلاب پنجه بر صورت زیبای این نظام مقدس کشیدند و این پنجه کشی موجب خراش، پارگی‌ها و جراحت‌هایی شد. از جمله اهانت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدا و ...

در این تصویر، پرچم به خودی خود نماد جمهوری اسلامی ایران، مردم شریف و ملت بزرگ ایران با رنگ‌ها، نژادها، ادیان و قومیت‌ها و تفکرات مختلف که همه اینها همراه است با احساس، آرمانها، باورها و دل‌های نورانی به ایمان مردم که مجروح و خدشه‌دار شد.

در این عکس با شکوه، مادربزرگ که نشانه مادر وطن، ریشه و باورها، قدمت، کهنسالی و ماندگاری نظام اسلامی و در یک کلام نماد مردم بزرگ و شریف ایران اسلامی است که در حال ترمیم و از بین بردن آن جراحت‌ها، زخم‌ها و پارگی‌هاست؛ چرا که مردم در ٩ دی ٨٨ به ترمیم آن پرداخته و مهر بطلانی به فتنه زدند.

اگر دقت کنیم رنگ سبز نماد جنبش سبز در فتنه ٨٨ بود و مردم آن را به اصل خود یعنی سبز علوی (رنگ حقیقت)، زندگی و رویش برگرداندند.
بچه‌های کوچک هم نمادی از رویش و جوانه های قبل و بعد از ٩ دی هست. چه بسیار رویش‌هایی که در دوران و پس از فتنه ٨٨ و خصوصا از ٩ دی ٨٨ شاهد آن بودیم؛ رویش‌هایی در جبهه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار