دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه اعلام کرد؛

برنامه‌های مراسم ملی سالروز شهادت حماسه‎‌آفرینان «عملیات نصر»

برنامه‌های آیین بزرگداشت سی و ششمین سالگرد حماسه هویزه، شهادت شهید علم‌الهدی و یارانش از سوی شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه اعلام شد.
کد خبر: ۲۲۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ - 02January 2017

«میلاد کریمی» دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از برگزاری آیین بزرگداشت سی و ششمین سالگرد حماسه هویزه خبر داد و اظهار داشت: جلسات برنامه‌ریزی این مراسم از آذر ماه در استانداری خوزستان با حضور معاون استاندار و امام جمعه موقت اهواز، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان و برخی مدیران کل برگزار شد.

وی ادامه داد: جلسات دیگری نیز به ریاست سردار شاهوارپور و فرماندهان عالی استان و اعضای هیات امنای یادمان شهدای هویزه و اعضای شورای اداری شهرستان هویزه، در محل مزار شهدای هویزه برگزار شد تا این مراسم ملی به بهترین شکل موجود برگزار شود.

اعلام برنامه‌های مراسم ملی سالروز شهادت حماسه‎‌آفرینان عملیات نصر

کریمی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مراسم سالگرد شهدای هویزه، اظهار داشت: نخستین مراسم شهادت شهدای هویزه به مناسبت 16 دی (روز ملی شهدای دانشجو) چهارشنبه 15 دی ماه از ساعت 15 الی 17 در باغ‌موزه دفاع مقدس تهران با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران جهت تجلیل از خانواده های شهدای دانشجوی حماسه هویزه و شهدای دانشجوی مدافع‌حرم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اصلی سالگرد شهدای هویزه نیز توسط بسیج دانشجویی استان خوزستان با همکاری شورای اداری شهرستان هویزه، جهادکشاورزی خوزستان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کنگره ملی شهدای دانشجو و مشارکت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

اعلام برنامه‌های مراسم ملی سالروز شهادت حماسه‎‌آفرینان عملیات نصر

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه یادآور شد: این مراسم با حضور بیش از 50 خانواده شهید حماسه هویزه از سراسر کشور، همرزمان شهدای هویزه در عملیات نصر، عشایر خونگرم دشت آزادگان، دانشجویان دانشگاه‌های استان و مسوولین کشوری و استانی ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه (16 دی ماه) در محل یادمان شهدای هویزه برگزار خواهد شد.

کریمی همچنین از رونمایی کتاب در حاشیه برگزاری این مراسم خبر داد و گفت: سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در مراسم سی و ششمین سالگرد شهادت شهدای هویزه به سخنرانی می‌پردازد. در حاشیه این مراسم، از کتابی با موضوع شهدای هویزه  و اثر موسیقایی مرتبط با این حماسه رونمایی خواهد شد. همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای هویزه تجلیل به عمل می آید.

اعلام برنامه‌های مراسم ملی سالروز شهادت حماسه‎‌آفرینان عملیات نصر

وی با اشاره به فضاسازی یادمان شهدای هویزه در سالروز این حماسه، گفت: تصاویر و پرچم‌های روی قبور مطهر شهدای هویزه و سربندهای ورودی نیز، سالی یکبار همزمان با مراسم 16 دی تعویض می‌شود، که در حال حاضر اکیپ‌های مختلفی در حال گل‌کاری و آماده سازی فضاهای مختلف یادمان، اسکان و اجرای مراسم هستند.

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه از برگزاری مراسم مردمی برای شهادت شهدای هویزه خبر داد و گفت: اهالی خونگرم شهرستان هویزه که خود از میزبانان و همرزمان شهدای هویزه بوده‌اند، نیز مراسم دیگری را در شامگاه 16 دی با حضور مردم و مسوولین شهرستان و خانواده های معظم شهدای هویزه برگزار خواهند کرد، که سخنران این مراسم نیز سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان خواهد بود.

اعلام برنامه‌های مراسم ملی سالروز شهادت حماسه‎‌آفرینان عملیات نصر

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم دیگری نیز پنج‌شنبه (23 دی ماه) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام خمینی (ره)، شهرک شهید محلاتی تهران جهت بزرگداشت شهدای هویزه به همراه آیین سالگرد مرحوم سردار سید علی علم‌الهدی جانشین فقید دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا و برادر شهید حسین علم الهدی با سخنرانی سرلشکر صفوی و شعرخوانی «صابر خراسانی» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها