کارشناس سنی‌مذهب عراقی در گفت‌وگو با دفاع پرس:‌

تکفیری‌ها «خوارج» زمانه‌اند/ رسالت «رسانه» مانند رسالت «علمای دین» روشنگری است

عبد الله الخفاجی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی مانند نقش علمای دین است، گفت: تکفیری‌ها از انسانیت و دین خدا جدا هستند و آنها خوارج زمانه به‌شمار می‌روند و خوارج نیز بنا به گفته پیامبر اکرم(ص)کلاب (سگ)جهنم‌اند.
کد خبر: ۲۲۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ - 03January 2017
تکفیری‌ها «خوارج» زمانه‌اند/ رسالت «رسانه» مانند رسالت «علمای دین» روشنگری استشیخ عبد الله الخفاجی کارشناس بین‌المللی جریان‌های تکفیری در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس در خصوص نقش جریان‌های تکفیری در ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان اظهار داشت: تکفیر مثل تکه آهنی است که کشتی نجات مسلمانان را سوراخ می‌کند تا این کشتی غرق شود. ما مسلمانان راه حلی جز متحد کردن دولت‌ها در سطوح عالی سیاسی و اتخاذ برنامه‌های بازدارنده مقابل این جریان‌ها نداریم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه علما باید نقش خود را در آگاه کردن مردم نسبت به جریان‌های تکفیری و نشان دادن عقیده باطل آنها ایفا کنند، تصریح کرد:‌ فردی که کمربند انفجاری به خود می‌بندد و خودش را در میان هم‌نوعانش منفجر میکند،‌ این فرد از انسانیت و دین جدا است وی از خوارج زمان است؛‌ همانطور که پیامبر اکرم (ص) سه مرتبه فرمودند: خوارج سگ‌های جهنم هستند(الخوارج کلاب اهل النار).

کارشناس عراقی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه جوامع اسلامی چگونه می‌توانند از خطر جریان‌های تکفیری در امان باشند، گفت: علما و مراجع دین می‌توانند ما را از خطر جریان‌های تکفیری آگاه سازند و از آن عبور دهند. رسانه‌ها نیز می‌توانند علما را در انجام این ماموریت کمک کنند چراکه جریان تکفیری‌ها ده‌ها شبکه دارند که افکار تروریستی را ترویج می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسالت رسانه مثل رسالت علمای دین است که رسالت هر دوی آنها نجات انسان از فتنه است، گفت:‌ رسانه‌ها می‌توانند پیام و صدای علما را با مخاطبان می‌رساند رسانه‌ها می‌توانند از طریق فیلم، انمیشن و ... آگاهی مردم را افزایش دهند و آنها را از خطر جریان‌های تکفیری آگاه سازند.

الخفاجی ایران را در میان مسلمانان جهان در مبارزه با جریان‌های تکفیری از جمله داعش پیشتاز دانست:‌ امام موصی صدر می‌گفت که هرکس تروریست‌ها را توجیه و تصدیق کند خودش بدتر از آنها است. رسانه‌هایی که تروریست‌ها و اقدامات آنها را توجیه می‌کنند نیز بدتر از خود تروریست‌ها هستند که باید همگی از بین بروند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها