تکفیری‌ها در ترور «مفتی اهل سنت» عراق ناکام ماندند

«شیخ مهدی صمیدعی» مفتی اهل سنت و جماعت عراق و از چهره‌های سرشناس اهل سنت که با داعش و تکفیری‌ها اعلام مخالفت می‌‌کند، امروز از یک انفجار تروریستی در بغداد جان سالم به در برد.
کد خبر: ۲۲۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷ - 02January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در عملیاتی تروریستی در عراق یک خودرو بمب‌گذاری شده در مسیر کاروان «شیخ مهدی الصمیدعی» مفتی اهل سنت و جماعت عراق در نزدیکی مسجد «ام الطبول» بغداد منفجر شد.

شیخ عامر البیاتی سخنگوی مفتی اهل سنت عراق اعلام کرد در این عملیات به شیخ الصمیدعی، آسیبی نرسید و فقط برخی خودروهای همراه او آسیب جزیی دیدند.

شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق هم در خبری فوری به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد هدف انفجاری که نزدیک مسجد ام الطبول روی داد، کاروان متشکل از خودروی حامل شیخ مهدی الصمیدعی بوده است.

خاطر نشان شیخ مهدی صمیدعی از علمای سرشناس اهل سنت عراق است که به مخالفتش با تکفیری ها و داعش شهره است و دارای رویکرد تقریبی و وحدت اسلامی است.

وی از چهره های شاخص در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی بود که چندی قبل در تهران برگزار شد.

مسجد ام الطبول بغداد که در دوران بعثی ها، متعلق به دایی صدام و مقر مُفتی های نزدیک به رژیم بعث بود ، با سقوط رژیم بعث در اختیار دارالفتوای اهل سنت و جماعت عراق قرار گرفته است و از مساجد و مراکز مهم دینی در عراق به شمار می رود.

منبع: حوزه

نظر شما
پربیننده ها