قبری اندازه دریا می‌خواهم

با بهت به قبر نگاه کرد و گفت: «یعنی قبر این‌قدر تنگ است؟ من قبری به این کوچکی و تنگی نمی‌خواهم؛ می‌خواهم قبرم اندازه دریا باشد.»
کد خبر: ۲۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱ - 23June 2014

قبری اندازه دریا می‌خواهم

خبرگزاری دفاع مقدس: برای خاکسپاری یکی از بستگان رفته بود دارالرحمه. تا حالا داخل قبر را ندیده بود. کنجکاو خود را بالای قبر خالی رساند. با بهت به قبر نگاه کرد و گفت: «یعنی قبر اینقدر تنگ است؟ من قبری به این کوچکی و تنگی نمیخواهم؛ میخواهم قبرم اندازه دریا باشد.»

یکهفته از ماجرا گذشت. در فرودگاه بندرعباس از اقوام خداحافظی کرد و سوار هواپیما شد. هواپیما ساعت ۱۰:۱۷ دقیقه بندرعباس را به مقصد دبی ترک کرد. هنوز ۵ دقیقه از پرواز هواپیمای مسافربری ایران نگذشته بود که «ویل راجرز» ناخدای ناو آمریکایی «یواساس وینسنس» دستور شلیک ۲ موشک به این هواپیما را صادر کرد. تنها چند ثانیه بعد «شهربانو اژدهایی» به آرزویاش رسید و «دریا» مزار ابدی او شد.

شهید «شهربانو اژدهایی» اهل شهر «گراش» ـ از شهرستانهای استان فارس ـ بود که به همراه خواهرش «فاطمهنساء»، همسر خواهرش «امیدعلی بندی» و ۷ تن از فرزندان آنان (اعظم، حسن، محمود، معصومه، محمد، شهناز و مجید) در حادثهی هواپیمایی ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ شربت شهادت نوشیدند.

شهید «محمدعلی خدادادی» نیز دیگر شهید اهل گراش در این حادثهی تلخ است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار