مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان مطرح کرد

حرم شهدای گمنام زاهدان یکی از فعالترین مراکز فرهنگی استان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان گفت: حرم شهدای گمنام زاهدان یکی از فعالترین مراکز فرهنگی استان است.
کد خبر: ۲۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ - 21June 2014

حرم شهدای گمنام زاهدان یکی از فعالترین مراکز فرهنگی استان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از زاهدان، سرهنگ «حمزه دهقان» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان گفت: نگین زاهدان محل خاکسپاری 5 شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که در عملیاتهای والفجر مقدماتی، خیبر، رمضان و کربلای 5 عروج یافتهاند و در سال 1380 همزمان با روز عرفه رجعت و در کوهستان پارک زاهدان خاکسپاری شدهاند و این محل نگین زاهدان نام گرفته است.

وی افزود: حرم شهدای گمنام زاهدان محلی برای انس و الفت مردم زاهدان با شهدا و مکانی برای پاسداشت حماسه عظیم دفاع مقدس شده است.

سرهنگ دهقان خاطرنشان کرد: پس از خاکسپاری شهدا گمنام تعدادی از جوانان و نوجوانان مذهبی و حزب الهی از همان روزهای اول مانند پروانه دور شهدا جمع شدهاند و مانند نگینی آنها را در آغوش گرفتهاند.

خاطرنشان میسازد آستان شهدای گمنام با برگزاری ویژه برنامههایی از جمله دعای عرفه در سالگرد شهدا، برگزاری مراسم شام غریبان شهدای کربلا، دعای ندبه هر صبح جمعه و مناسبتهای مهم ملی و مذهبی و دفاع مقدس یکی از فعالترین مراکز فرهنگی زاهدان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار