سردار اشتری:

ترمیم حقوق کارمندان ناجا سال آینده نیز ادامه می‌یابد/ در جذب نیرو نباید به سفارش‌ها توجه شود

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در امر ترمیم حقوق کارکنان ناجا گام‌های خوبی برداشته شده و سال آینده نیز گام دیگری در این راستا برمی‌داریم و در حال پیگیری این موضوع هستیم.
کد خبر: ۲۲۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ - 03January 2017
ترمیم حقوق کارمندان سال آینده نیز ادامه می‌یابد/ در جذب نیرو نباید به سفارش‌ها توجه شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در نشست مسئولان نیروی انسانی و مدیران گزینش ناجا با اشاره به گستردگی نیروی انتظامی از لحاظ عده و عُده و نیز پراکندگی بی نظیر مأموریت‌های آن اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند برای ارتقاء یک سازمان باید به تخصص و تجهیزات تأکید داشت اما معتقدم برای ارتقاء هر سازمانی به خصوص ناجا باید به نیروی انسانی آن اتکا کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی بالاترین سرمایه یک سازمان به شمار می‌آید، گفت: در ناجا این سرمایه بیشترین تأثیرگذاری را دارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی یک سازمان انسان محور است نه تجهیزات محور گفت: در برخی از سازمان‌ها تجهیزات حرف اول را می‌زند هرچند با نبود نیروی انسانی متخصص و متعهد نمی‌توان کاری را انجام داد اما نیروی انتظامی سازمانی انسان محور است؛ ما پلیس جامعه محور هستیم و در داخل سازمان علاوه بر اینکه کارکنان اولویت دارند، مأموریت‌های ما نیز ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با مردم دارد.

سردار اشتری با بیان اینکه هر میزان برای نیروی انسانی در ناجا سرمایه گذاری شود، کم است، گفت: معاونت نیروی انسانی متولی و مجری این مأموریت است؛ برخی از رده و معاونت‌های ناجا در این زمینه اقدامات خوبی را انجام دادند و موفق بودند اما بعضی از رده‌ها به علت کم توجهی به این امر با مشکلاتی مواجه شدند.

این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: کارکنان از مرحله جذب، استخدام و حتی پس از بازنشستگی با معاونت نیروی انسانی سروکار دارند.

سردار اشتری به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی انتظامی باید در طراز با انقلاب اسلامی باشد، گفت: باید این مطلب مورد بحث و گفتگو قرار گیرد که پلیس جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به این افق چگونه عمل کند.

این مقام انتظامی همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر چند دستگاه بزرگ در کشور وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد اما ناجا وظیفه خود را به درستی باید انجام دهد چرا که تقریبا خلاء های آن دستگاه‌ها را پر می‌کند»، گفت: توقعی که از نیروی انتظامی وجود دارد به جا و بالا است که می‌تواند در اهداف عالی نظام، نظم و امنیت کشور تأثیرگذار باشد و اعتماد مردم را افزایش دهد. البته برعکس این امر نیز می‌تواند وجود داشته باشد.

فرمانده ناجا به حضور گسترده پلیس از مرز تا داخل شهرها اشاره کرد و گفت: بنا به اعتقاد مسئولان و مردم استان‌های مرزی کشور، مأموران انتظامی و نیز مرزبانان ارتباط خوب و نزدیکی با مردم دارند. به گونه‌ای که آنان بر این امر تأکید می‌کنند که حضور مرزبانان موجب امنیت این مناطق شده است؛ خدماتی که ناجا به مردم ارائه می‌دهد بی بدیل است.

سردار اشتری مهمترین وظیفه ناجا را ایجاد امنیت، نظم و آرامش در کشور عنوان کرد و گفت: بالاترین نعمت هر کشوری، امنیت است؛ مهمترین وظیفه حاکمیت برقراری امنیت است که این امر توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود، البته همه دستگاه‌های امنیتی و نظامی در این رابطه تلاش می‌کنند اما نقش ناجا بسیار تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: ناجا با توجه به این تأثیرگذاری باید بهترین نیروها را داشته باشد که البته در ارزیابی‌های که انجام می‌شود انصافا بهترین نیروها را داریم.

رئیس پلیس کشور، گفت: باید از هم اکنون برای رسیدن ناجا به افق چشم انداز 1404 برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

این مقام عالی انتظامی کشور، مقوله‌های گزینش، آموزش و... را از موضوعات مهم عنوان و تصریح کرد: با توجه به نوع مأموریت‌های ناجا باید در جذب کارکنان بسیار دقت شود.

سردار اشتری بر عضویابی تأکید کرد و گفت: برای جذب نیرو بایستی به مراکز علمی و دانشگاهی مراجعه و افراد متخصص و متعهد را ترغیب کنیم؛ باید مأموریت‌های مختلف پلیس را به مردم نشان دهیم تا از این طریق جایگاه این سازمان ارتقاء یابد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در جذب نیرو نباید به سفارش‌ها توجه شود، بر دقت در جذب کارکنان تأکید کرد و گفت: در امر تحقیقات بایستی قوی‌ترین تحقیق در خصوص متقاضی به کار انجام شود؛ پلیس امین مردم است و ناموس، مال و آبروی آنها در اختیار ما است. مردم، در صورت بروز گرفتاری به پلیس پناه می‌برند و در صورتی که مأمور ما دچار لغزش شود قطعا با آبروی این نیرو بازی می‌کند.

این مقام عالی انتظامی، دقت به هنگام جذب نیرو و انتخاب برترین‌ها تأکید کرد و گفت: باید پلیسی متدین، متخصص، با روحیه جهادی، انقلابی، چابک، حرفه‌ای و خوش برخورد، خوش تیپ داشته باشیم که بایستی این ملاک‌ها به هنگام جذب مدنظر قرار گیرد؛ باید در دل کارکنان عشق مالامال در راستای خدمت به کشور، اسلام و نظام وجود داشته باشد.

سردار اشتری بر تقویت روحیه انقلابی و اسلامی و نیز حرفه‌گرایی تأکید و گفت: معاونت نیروی انسانی ناجا باید این امر را پیگیری کند.

این مقام عالی انتظامی کشور با اشاره به اینکه فرمانده معظم کل قوا در حکم فرماندهی بر دو موضوع معیشت و صیانت تأکید کردند، گفت: افزایش منزلت و معیشت کارکنان از اقدامات نیروی انسانی به شمار می‌آید؛ به دنبال این هستیم وضع معیشت کارکنان ارتقاء پیدا کند. 

فرمانده ناجا به ترمیم حقوق کارکنان طی سه مرحله اشاره کرد و گفت: در این رابطه معاون هماهنگ کننده و نیز معاون نیروی انسانی ناجا پیگیری‌های بسیاری را داشته‌اند و از تلاش آنها تشکر می‌کنم؛ در امر ترمیم حقوق کارکنان گام‌های خوبی برداشته شده و سال آینده نیز گام دیگری در این راستا برمی‌داریم و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی به موضوع وام مسکن کارکنان اشاره کرد و گفت: توافقاتی با دولت در این رابطه داشته‌ایم و البته قول‌های مساعدی برای پرداخت وام داده شده است.

سردار اشتری به طرح «عطر گل یاس» اشاره کرد و گفت: تاکنون مطالبات به 30 هزار نفر از کارکنان ناجا پرداخت شده است؛ در صدد عمل به تعهدات خود به خصوص برای واگذاری خانه به کارکنان هستیم.

این مقام عالی انتظامی بر ارتقاء روحیه کارکنان و خانواده‌های آنان تأکید کرد و گفت: اگر به کارکنانی که خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌دهند توجه نشود، قطعا به نتایج مطلوب نخواهیم رسید.

وی بر ارتقاء کرامت کارکنان تأکید کرد و خطاب به معاونان نیروی انسانی سراسر کشور گفت: کارکنان این نیرو باید بدانند که شما به عنوان مدیران نیروی انسانی به فکر آنها بوده و در صدد رفع مشکلات و رسیدگی به آنان هستید.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «پلیس باید اقتدار توأم با عدالت، رأفت و مهربانی داشته باشد»، گفت: ما نیز باید مطابق فرمایشات معظم له با کارکنان خود رفتار کرده و چنین دیدگاهی داشته باشیم.

سردار اشتری در خاتمه به رسیدگی و تکریم خانواده شهدا، جانبازان، متوفیان و ایتام تأکید و گفت: روند اقدامات نیروی انسانی را رو به رشد می‌دانیم که البته باید به آن سرعت بیشتری داده شود.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها