مادر شهیدان «صالح‌زاده» در آستانه سالگرد فرزندش دارفانی را وداع گفت

مادر شهیدان «محمود و ابوالقاسم صالح زاده» پس از تحمل سال‌ها رنج دوری از فرزندان شهیدش، روز گذشته به فرزندان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۲۲۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ - 04January 2017

مادر دو شهید در آستانه سالگرد فرزندش دارفانی را وداع گفتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حاجیه خانم «فاطمه طلازاده» مادر شهیدان «محمود و ابوالقاسم صالح‌زاده» در آستانه سالگرد حماسه هویزه در یکی از بیمارستان‌های اهواز دارفانی را وداع گفت.

پیکر این مادر صبور و مقاوم امروز در قطعه صالحین (والدین شهدا) بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد. مجلس ترحیم این مادر بزرگوار صبح جمعه 17 دی از ساعت 9 لغایت 11 در مسجد الهادی آریاشهر اهواز برگزار می‌شود.

مادر شهیدان صالح زاده در هنگام شنیدن خبر شهادت فرزندش گفت: «وقتی خبر شهادت اولین پسرم را شنیدم گفتم خدایا شکر، من هفت تا پسر دارم اگر تا آخر جنگ هم همه‌شان به جبهه بروند و شهید شوند هیچ مسئله‌ای نیست. با شهادت فرزند دوم، دل و جراتم بیشتر شد. با خودم می‌گفتم خدایا شکرت که من هم‌چنین فرزندانی بزرگ کردم و تحویل جامعه دادم.»

پاسدار شهید محمود صالح زاده 16 دی 1359 در سن 18 سالگی در کنار سردار شهید «سید محمدحسین علم‌الهدی» در حماسه هویزه شهد شهادت نوشید. محمود مخترع هم بود، بیسیم برد کوتاه ساخته و برای بچه ها، قصه از زبان حیوانات مثل کلیله و دمنه هم می‌نوشت. کارش آنقدر خوب بود که قبل از انقلاب قصه‌هایش از رادیو اهواز پخش می‌شد.

پاسدار شهید محمود صالح زاده در فرازی از وصیتنامه اش نوشته است: «می‌خواهم بالاترین سرمایه خود را که خدا به من هدیه داده و آن جان بی‌مقدار و آخرین سرمایه من است، بازگردانم و آن را در راهش هدیه کنم. وای بر آنان که راه حق را نشناخته و به یاری آن نشتافتند. ای برادرانی که اکنون وارث خون هزاران هزار شهید زنده هستید، آنان دارند می‌نگرند و اعمال شما را زیر نظر دارند تا ببینند چگونه به خون آنان ارج نهاده‌اند.»

فرزند دیگر این مادر فداکار نیز دانش‌آموز شهید «ابوالقاسم صالح زاده» بود که سال 64 در سن 17 سالگی در عملیات والفجر 8 و منطقه فاو عراق به افتخار شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها