سردار مقیمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

کاهش 4.5 درصدی سرقت در 9 ماه نخست امسال/ پلیس بازار ارز را رصد می‌کند

رییس پلیس آگاهی کشور از کاهش 4.5 درصدی سرقت از ابتدای امسال تا پایان آذرماه خبر داد.
کد خبر: ۲۲۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ - 04January 2017
کاهش 5 درصدی سرقت در 9 ماه نخست امسالبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رییس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه همایش تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با سرقت‌های مهم از جمله خودرو، منزل، طلافروشی و سرقت‌های خُرد همچون قطعات وسایل نقلیه و لوازم داخل خودرو، جیب بری و کیف قاپی، در 9 نخست سال، کاهش داشتیم.
 
وی با بیان اینکه به طور کلی در حوزه سرقت، 4.5 درصد کاهش داشتیم، ادامه داد: البته میزان درصدها با یکدیگر متفاوت است که در بسیاری از موارد با کاهش و در برخی موارد نیز تغییری نکرده است. به طور مثال در حوزه سرقت موتورسیکلت با گذشته تفاوت چندانی نداشته است. در این زمینه با هدف علت‌یابی عدم کاهش سرقت، نشستی را با همکاران برگزار خواهیم کرد.
 
سردار مقیمی با اشاره به ماه‌های پایانی سال و تعطیلات نوروزی تصریح کرد: برای ایجاد امنیت در ماه‌های آخر سال و تعطیلات نوروزی تدابیری اندیشیده شده است. آنچه که در انتهای سال برای ما قابل توجه است، برقراری امنیت در مراکز تجاری و خرید و فروش که مردم بیشتر به آن مراکز مراجعه می‌کنند، است. از متولیان این مراکز تجاری نیز می‌خواهیم که از پلیس‌های محلی و موسسات امنیتی جهت ارتقای امنیت و کاهش وقوعات استفاده کنند.
 
وی تاکید کرد: نباید با نگهداری ارز و طلا در خانه شعبه‌ای از بانک ایجاد کنیم؛ چرا که بسیاری از سرقت‌هایی که از منازل صورت می‌گیرد با هدف دزدیدن طلا و ارز در اتاق خواب‌ها است، البته تابلوفرش‌های نفیس یا وسایل تزیینی قدیمی که از آن به عنوان عتیقه یاد می‌شود، نیز این مورد را شامل می‌شود.
 
رییس پلیس آگاهی کشور در خصوص بازار ارز گفت: با بانک مرکزی تعاملاتی برقرار و طرح عملیاتی تعریف شده است، که با توجه به اطلاعات بانک مرکزی، پلیس انتظامی نیز به رصد بازار و میزان و نحوه خرید و فروش‌های آزاد می‌پردازد.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها