استاندار زنجان:

احداث و تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس از وظایف تمامی دستگاه‌های اجرایی است

استاندار زنجان گفت: شکل گیری و احداث مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استان‌ها جایگاه ملی و فرا دستگاهی دارد که باید با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی احداث شوند.
کد خبر: ۲۲۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ - 04January 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، اسدالله درویش امیری در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، احداث و تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس را از وظایف تمامی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و اظهار داشت: برق و آب مورد نیاز جهت تکمیل پروژه بصورت موقت تامین گردد و از ظرفیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به منظور طراحی و موزه‌آرایی این مرکز استفاده شود.

استاندار زنجان با انتقاد از تاخیر ایجاد شده در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان زنجان، یادآور شد: شکل گیری و احداث این مراکز در استان‌ها جایگاه ملی و فرا دستگاهی دارد که باید با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی احداث گردد.

وی احداث بسیاری از سالن‌های همایش از محل اعتبارات ملی توسط برخی دستگاه‌های اجرایی استان را غیرضروری خواند و اظهار داشت: اولویت‌گذاری و توجه به کیفی‌سازی در تصمیم‌گیری ها در توزیع منابع اعتباری ملی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است.

استاندار زنجان گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی با استفاده از منابع ملی اقدام به احداث سالن‌های همایش مجلل غیرضروری در دستگاه‌های اجرایی خود در سطح استان نموده اند و این درحالی ‌است که احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان زنجان از سال ۸۸ تاکنون تنها ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

درویش امیری مرکز فرهنگی دفاع مقدس را محل متمرکزی به منظور حفاظت و نمایش یادگاران و آثار باقیمانده از رشادت رزمندگان، مردم و نیروهای مسلح در دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: نمادهایی از ایثار، فداکاری و مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده در این مراکز جمع آوری و به نمایش گذاشته می شود.

پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان زنجان از سال ۸۸ در زمینی به مساحت ۲۲.۵ هکتار در اراضی گاوازنگ زنجان کلنگ زنی شده است و تاکنون طرح مطالعاتی و نقشه برداری مجموعه به پایان رسیده و ساختمانی به وسعت ۵۲۰۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه احداث گردیده که برای تکمیل پروژه بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می باشد.

این جلسه که مختص جلسه هیت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس تشکیل گردیده بود با توضیحات اولیه مدیر کل حفظ آثار استان زنجان در خصوص روند اجرایی پروژه شروع و دیگر اعضای نظرات خود را جهت پیشبرد وضعیت تکمیلی پروژه بیان داشتند.

گفتنی است در این جلسه نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان آیت الله خاتمی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار