دبیر سی و پنجمین جشنواره «تئاتر فجر» خبر داد؛

طراحی پوستر جشنواره «تئاتر فجر» بر پایه مسئولیت اجتماعی

سعید اسدی گفت: در طراحی پوستر جشنواره سی و پنجم «تئاتر فجر» موضوع مسئولیت اجتماعی و توجه به محیط زیست لحاظ شده است.
کد خبر: ۲۲۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ - 04January 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از پوستر سی و پنجمین جشنواره «تئاتر فجر» امروز (15 دی ماه) در سالن همایش‌های مجموعه تئاتر شهر با حضور «سعید اسدی» دبیر جشنواره تئاتر فجر، «قباد شیوا» گرافیست پیشکسوت، «عباس محبوب» طراح پوستر جشنواره برگزار شد.

اسدی در این مراسم درباره مفاهیم مورد نظر در طراحی پوستر جشنواره اظهار داشت: از مواردی که در طراحی پوستر سی و پنجم جشنواره تئاتر فجر در نظر داشتیم، مسئولیت اجتماعی بود که سعی داشتیم روی آن تاکید داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: همچنین مسئله محیط زیست از موارد قابل توجه در این دوره از جشنواره بود که به همین منظور کمپین «من صدای آب هستم» را ایجاد کردیم. نکته مهم دیگر، توجه به افراد نابینا و ناشنوا است که در طول برگزاری جشنواره گردهمایی‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که تقدیر از این روشندلان از نمونه این برنامه‌ها است.

دبیر جشنواره تئاتر فجر در ادامه توضیح داد: از سال گذشته تلاش شد برای یک دست سازی هویت بصری اقداماتی انجام دهیم. مفهوم بعدی که مورد نظر ما بود، شعار «تئاتر برای همه» بود که سال پیش با همین شعار، جشنواره سی و چهارم را برگزار کردیم و امسال هم همین نگاه را دنبال خواهیم کرد. هدف دیگر تئاتر فجر تعامل اجتماعی به واسطه تئاتر و دعوت به کنش اجتماعی برای پیوستن مردم به این جشنواره است.

قباد شیوا، پیش‌کسوت گرافیست با انتقاد از جشنواره فجر گفت: اینکه گرافیک در جشنوار تئاتر جدی گرفته شده خوب است، اما در مورد پوستر باید از طراحان پوستر بپرسم چرا از رنگ سرد استفاده شده است؟ این پوستر وقتی روی بیلبورد بیاید تاثیر خوبی نخواهد داشت. نوع طراحی پوستر انسان را به یاد نمایشگاه عکس می‌اندازد. بهتر است یک بازنگری در پوستر صورت بگیرد.

سعی کردیم پوستر جشنواره روی مسئولیت اجتماعی تاکید کنیم
 

در ادامه این برنامه از تیم طراحی شامل«سارا صباغی»، «شیرین مردانی»، «وحید حسین‌زاده»، «زینب توکلی»، «بهزاد شهروانی»، «آرش اشتری» و «عباس محبوب» سرپرست تیم تقدیر شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار