اسدی در این مراسم درباره مفاهیم مورد نظر در طراحی پوستر جشنواره اظهار داشت: از مواردی که در طراحی پوستر سی و پنجم جشنواره تئاتر فجر در نظر داشتیم، مسئولیت اجتماعی بود که سعی داشتیم روی آن تاکید داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: همچنین مسئله محیط زیست از موارد قابل توجه در این دوره از جشنواره بود که به همین منظور کمپین «من صدای آب هستم» را ایجاد کردیم. نکته مهم دیگر، توجه به افراد نابینا و ناشنوا است که در طول برگزاری جشنواره گردهماییهای مختلفی در نظر گرفته شده است که تقدیر از این روشندلان از نمونه این برنامهها است.
دبیر جشنواره تئاتر فجر در ادامه توضیح داد: از سال گذشته تلاش شد برای یک دست سازی هویت بصری اقداماتی انجام دهیم. مفهوم بعدی که مورد نظر ما بود، شعار «تئاتر برای همه» بود که سال پیش با همین شعار، جشنواره سی و چهارم را برگزار کردیم و امسال هم همین نگاه را دنبال خواهیم کرد. هدف دیگر تئاتر فجر تعامل اجتماعی به واسطه تئاتر و دعوت به کنش اجتماعی برای پیوستن مردم به این جشنواره است.
قباد شیوا، پیشکسوت گرافیست با انتقاد از جشنواره فجر گفت: اینکه گرافیک در جشنوار تئاتر جدی گرفته شده خوب است، اما در مورد پوستر باید از طراحان پوستر بپرسم چرا از رنگ سرد استفاده شده است؟ این پوستر وقتی روی بیلبورد بیاید تاثیر خوبی نخواهد داشت. نوع طراحی پوستر انسان را به یاد نمایشگاه عکس میاندازد. بهتر است یک بازنگری در پوستر صورت بگیرد.
در ادامه این برنامه از تیم طراحی شامل«سارا صباغی»، «شیرین مردانی»، «وحید حسینزاده»، «زینب توکلی»، «بهزاد شهروانی»، «آرش اشتری» و «عباس محبوب» سرپرست تیم تقدیر شد.
انتهای پیام/ 161