سردار باقرزاده مطرح کرد؛

روایتی از تفحص پیکر شهدای عملیات کربلای 4/ دست خدا را در تفحص شهدا دیدم+ تصاویر

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در روایت تفحص شهدا در جزیره سهیل عراق، گفت: ما در تفحص بارها دست خداوند تبارک و تعالی را دیده‌ایم (لاموثر فی الوجود الا الله) و این مسئله خود به درستی بیانگر مفهوم توحید است.
کد خبر: ۲۲۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ - 04January 2017

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص دشواریهای تفحص شهدا در جزیره سهیل عراق روایت کرد:

دقیقا چند روز قبل و همزمان با سالروز عملیات کربلای 4 پیکرهای طیبه پنج تن از شهدای کربلای 4 بعد از 30 سال در جزیره سهیل عراق کشف می‌شود؛ ولی متعاقب آن بیل مکانیکی در باتلاق فرو می‌رود، در حالی که تلاش‌های اولیه برای بیرون کشیدن آن بی‌نتیجه می‌ماند. دوستان درصدد برمی‌آیند با بلدوزر جاده‌ای بزنند تا بتوانند به بیل مکانیکی نزدیک شوند.

تصاویر بخشی از دشواری‌های تفحص شهداء در جزیره سهیل عراق در دوره اخیر رسیده است. فرو رفتن بیل در منطقه با تلاقی پس از کشف پیکرمطهر پنج شهید به طور واضح نشان‌دهنده بخشی از این دشواری‌ها است.

به دلیل نداشتن بیل باتلاق بچه‌های تفحص ناگزیر شدند با همین بیل‌های مکانیکی معمولی در با تلاق‌های جزایر اروند رود به کاوش شهداء بپردازند.

چند روز قبل و همزمان با سالروزعملیات کربلا 4 پیکرهای طیبه پنج تن از شهدای کربلای 4 بعد از سی سال در جزیره سهیل عراق کشف می‌شود ولی متعاقب آن بیل مکانیکی در باتلاق فرو می‌رود؛ در حالی که تلاش‌های اولیه برای بیرون کشیدن آن بی‌نتیجه می‌ماند. دوستان درصدد برمی‌آیند با بلدوزر جاده‌ای بزنند تا بتوانند به بیل مکانیکی نزدیک شوند؛ این کار انجام می‌شود ولی متعاقب آن نیاز بود تا بتوان بیل فرو رفته در باتلاق را از فاصله دور اَکسل کرد و بیرون کشید. با لطف الهی و عنایات شهدا، سیم بکسلی قوی به طول یکصد متر که از زمان جنگ در منطقه باقی مانده بود؛ کشف و در نهایت به وسیله بلدوزر و سیم بکسل توانستند بیل تپیده در باتلاق را نجات دهند. بی‌گمان این هم لطفی دیگری از جانب پرودگار مهربان بود.

ما در تفحص بارها دست خداوند تبارک وتعالی را دیده ایم (لاموثر فی الوجود الا الله) و این مسئله خود به درستی بیانگر مفهوم توحید است.

بخشی از این تصاویر که به وضوح نشان‌دهنده دست خداوند تبارک و تعالی در تدبیر و پیش‌برد امور است به شرح زیر است:

دست خدا را در تفحص شهدا دیدم

دست خدا را در تفحص شهدا دیدم

دست خدا را در تفحص شهدا دیدم

دست خدا را در تفحص شهدا دیدم

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار