قالیباف در سی‌وششمین سالگرد شهدای هویزه:

شهدای هویزه و مدافع حرم شبیه یکدیگرند

شهردار تهران در مراسم سالگرد شهدای هویزه گفت: شهدای مدافع حرم و شهدای هویزه بسیار شبیه به هم هستند، شهدای مدافع حرم با بصیرت در مسیر اسلام ناب حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ - 04January 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، عصر امروز سی‌و‌ششمین سالگرد حماسه شهدای دانشجوی هویزه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از خانواده‌های شهدا برگزار شد.

در این مراسم قالیباف اظهار داشت: شهدای مدافع حرم و شهدای هویزه بسیار شبیه به هم هستند، شهدای مدافع حرم با بصیرت در مسیر اسلام ناب حرکت می‌کنند. شهدای مدافع حرم دور از وطن در سرزمین غریب و مظلومانه به شهادت می‌رسند و شهدای هویزه هم مظلوم بودند.

وی افزود: شهدا ستارگانی هستند که مسیر حرکت زندگی را برای همیشه مشخص می‌کنند و همیشه تاریخ را نشان داده‌اند و خون پاک شهداء به جوامع در هر عصر زمانی جوامع را در مسیر صراط مستقیم قرار می‌دهند. از یک جهت شهدای هویزه و مدافع حرم شبیه هم هستند و ویژگی منحصر به فردی دارند. بدون شک انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر ریشه در فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) دارند.

قالیباف ادامه داد: واقعه کربلا دو ویژگی دارد؛ که یکی تشخیص خوب و اهل بصیرت ویژگی دیگر این است که تا پای جان ایستادگی می‌کنند و اهل عمل بودند از این جهت شهدای هویزه و شهدای مدافع حرم شبیه هم هستند.

وی یادآورشد: این افتخار برای جوانان عزیز کشور و قشر دانشجو است که در دفاع مقدس پیشتاز بوده‌اند به همین خاطر هر سال یاد و نام آنها را زنده نگه می‌داریم و در آن شرایط در زمان جنگ تا پای جان ایستادگی کردند و جنگیدند و اجساد مطهرشان در آنجا ماند.

شهردار تهران با اشاره به این نکته از 15 خرداد 42 برخی از افراد همواره می‌گفتند، باید کوتاه بیایم و توان مقابله نداریم ادامه داد: هنوز چنین افرادی در جامعه هستند در آن زمان به شکل‌های مختلف بیان می‌کردند و نهضت امام خمینی (ره) را توجیح می‌کردند که از چه راهی و چگونه با رژیمی مسلح و نظامند می‌خواهید مقابله کنید.

وی ادامه داد: غافل از این نکته بودند که امام خمینی (ره) براساس فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) بر مبنای سنت الهی تصمیم گرفتند و مسیر را ادامه دادند. شاید مبارزان انقلاب هم باور نمی‌کردند روزی انقلاب به پیروزی برسد و زندانی‌های در بند شاید هرگز نمی توانستند به پیروزی بیاندیشند.

شهردار تهران اظهار کرد: زمانی‌که دفاع مقدس آغاز شد و رژیم سفاک صدام کشور ما را اشغال کرد شرایط کشور شرایط سختی بود نگاه متمایل به جریان متکی به شرق و غرب بود در صورتی که انقلاب اسلامی مبتنی بر نگاه ناب اسلام و مبتنی بر سنت الهی و امید به خدا گام بر می‌داشتند و در این مسیر تلاش می‌کردند.

قالیباف یادآورشد: در آن زمان بنی صدر در 6 ماه ابتدایی جنگ سدی بود در برابر نیروهای مردمی و با افکارش که باید فقط نیروهای نظامی وارد حیطه جنگ شوند عملا مانع حضور دانشجویان و رزمندهای متدین می‌شد. اگر یادادشت‌های شهید بهشتی و مطالب ایشان را خطاب به امام (ره) نگاه کنیم و نیز برای دولت بنی صدر آن موقع به عمق مسائل پی می‌بریم.

وی ادامه داد: بنی صدر معتقد بود ما چاره‌ای نداریم زمین می‌دهیم و زمان می‌خریم. هماهنگی‌های اولیه که در زمان جنگ به برکت حضور حضرت آقا به عنوان نماینده شورای عالی دفاع صورت گرفت.

قالیباف با اشاره به عملیات هویزه بیان کرد: عملیات هویزه در شرایط نامساعد جنگی و در حالی که امکانات کافی در اختیار رزمندگان نبود انجام شد و مشکلات سختی‌های بسیاری بر سر راه آنها بود این حرکت شهدای هویزه، عزل بنی صدر و در یک کلمه تسلط نیروهای انقلابی و فرماندهی امام(ره) از سال 60حاکم شد و افتخارات بزرگی اتفاق افتاد ازجمله فتح المبین که ثمره خون شهدای هویزه است.

وی ادامه داد: همه دنیا به صدام امکانات داده بود و بر ضد ایران بودند همه نوع سلاح روسی، فرانسوی وآمریکای در اختیار عراق بود حتی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به عراق کمک می‌کردند از 22 کشور در دفاع مقدس اسیر گرفتیم یعنی همه دنیا در جنگ علیه ایران شرکت داشتند.

شهردار تهران بیان کرد: شهدای هویزه به مانشان دادند صراط مستقیم و حرکت در این مسیر را که اگر ما در مقابل ظلم بایستیم با روحیه جهادی و تاکید برشهادت به موفقیت وپیروزی می‌رسیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز جوانان بصیر و انقلابی به دفاع از مسلمانان مظلوم در کشورهای اسلامی برخاسته اند و براساس باورهای قرآنی مبارزه می کنند فاطمیون، زینبیون و نسل بسیج امروز بهتراز بسیج سال های 60می جنگند.

در پایان مراسم از خانواده شهدای دانشجوی مدافع حرم و هویزه تقدیر شد؛ لوح‌های یادبودی که توسط قالیباف به خانواده شهدای دانشجوی هویزه شهیدان محمد حسین علم الهدی، فرخ سلحشور، سید محمد علی حکیم، علی حاتمی و نیز شهدای مدافع حرم مهدی عزیزی، اکبر شهریاری، غدیر سرلک، امیر لطفی، روح الله قربانی، محمد حسین مرادی، امین کریمی، حمید رضا اسداللهی، رسول خلیلی و مصطفی موسوی اهدا ء شد.

انتهای پیام/ 191


نظر شما
پربیننده ها