مقام اسبق پنتاگون مدعی شد:

«ترامپ» باید ایران را تهدید نظامی کند

یکی از مقامات اسبق وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد «ترامپ» باید به جای تحریم ایران از گزینه تهدید نظامی استفاده کند.
کد خبر: ۲۲۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲ - 04January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «مایکل ماکوفسکی»، مقام اسبق وزارت دفاع آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «جورج دبلیو بوش» در یادداشتی در روزنامه وال‌استریت ‌ژورنال پیشنهاداتی را به «دونالد ترامپ» برای مقابله با ایران مطرح کرده است.

وی در این یادداشت مدعی شد به جای تکیه کردن به تحریم‌های بیشتر یا مذاکره مجدد درباره برجام، ضروری ‌ترین نیاز، احیای اعتبار آمریکا و داشتن عزم برای مخالفت با تجاوزگری ایران است.

ماکوفسکی در این یادداشت بی اساس، دوری اوباما از تهدیدهای نظامی و تکیه بر تحریم‌های اقتصادی را یکی از اشتباه‌های وی در مذاکره هسته ‌ای با ایران دانست و ادعا کرد دو اشتباه بنیادین به توافق هسته‌ ای فاجعه ‌بار با ایران منجر شد. اول، آقای اوباما از تهدیدهای نظامی باورپذیر دوری کرد و بر تحریم های اقتصادی تدوین شده توسط کنگره جهت فشار بر ایران تمرکز کرد. دوم، او تنها بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شد و رفتارهای مخرب ایران در منطقه را نادیده گرفت.

وی همچنین در اظهار نظری بی ارزش و سخیف ادعا کرد در مباحث فعلی درباره سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، این اشتباهات نادیده گرفته شده و باز هم بر استفاده از تحریم برای بهبود برجام تأکید شده است.

این مقام اسبق پنتاگون نوشت: این رویکرد جدید، مضر است. آمریکا برای ساخت مجدد نظام بین‌المللی تحریم‌ها به چندین سال زمان نیاز دارد در حالی که ایران برای بازسازی برنامه هسته‌ایش نیازمند تنها چند هفته است.

ماکوفسکی بر همین اساس ادعا می ‌کند یکی از مولفه‌های موثر اثبات ‌شده در تقابل با ایران، تهدید نظامی باورپذیر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان




نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار