آئین وداع با شهدای تازه تفحص شده در «هفتگل» برگزار شد‌

آئین وداع با پیکر مطهر ۹۸ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در «هفتگل» برگزار شد و مردم دیار هفت شهید گمنام پیکر این شهدا را در آغوش کشیدند.
کد خبر: ۲۲۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ - 05January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پیکر مطهر 98 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس صبح روز چهارشنبه 15 دی‌ماه مقارن با پنجم ربیع‌الثانی سال 1438 هجری قمری از مرز شلمچه در شهرستان خرمشهر به خاک ایران بازگشتند.

پس از برگزاری آئین استقبال، پیکر مطهر این شهدای گلگون کفن به سمت شهر هفتگل و دیار شهدای عملیات والفجر مقدماتی حرکت کرد.

پیکر مطهر 98 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس به هفتگل انتقال یافتند و در سپاه این شهر مستقر شدند و مردم دیار شهید غلامرضا کاظمی، شهید کوروش مکوندی و شهید غلامرضا ایگدر در سپاه به زیارت این شهدا آمدند.

آئین وداع با پیکر مطهر 98 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با حضور اقشار مختلف مردم در سپاه هفتگل برگزار کرد و مردم دیار شهید سید جمال موسوی، شهید سید محمدرضا موسوی و شهید سید علی موسوی زیارت عاشورا را این شهدا زمزمه کردند.

مردم دیار شهیدان سید محمدعلی و سید یعقوب موسوی و شهیدان موسی و عیسی قیصری پس از آئین وداع تابوت‌های شهدا را در آغوش کشیدند و با شهیدان گلگون کفن درد دل کردند.

با اقدامات انجام شده سپاه ناحیه هفتگل تا صبح امروز میزبان اقشار مختلف مردم بود و همشهریان شهید علی‌اکبر مکوندی، شهید سید رضا حیدری و شهید اردشیر یوسفی گروه گروه و دسته دسته به زیارت شهدای تازه تفحص شده می‌روند.

با اینکه سپاه هفتگل در مرکز شهر نیست ولی همشهریان شهید رمضان لجم‌اورک، شهید غلامحسین قراچه و شهید احمدعلی جمشیدی به هر وسیله‌ای توانستند خود را به این محل رساندند تا از شهدا تبرک بجویند.

در حاشیه این مراسم محمد ممبینی، مسئول ستاد اقامه نمازجمعه هفتگل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی تسنیم به هفتگل اظهارداشت: خدا را شاکریم که توفیق بزرگی را نصیب ما مردم هفتگل کرده است که از پیکر مطهر 98 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس میزبانی کنیم.

ممبینی خاطرنشان کرد: هفتگل نسبت به جمعیتش بیشترین شهید را در استان خوزستان تقدیم اسلام کرده است؛ مردم این دیار در همه صحنه‌ها حماسی حضور یافته‌اند در مراسم تشییع شهدا حماسه می‌آفرینند.

همچنین هادی سعادت‌زاده، فرمانده سپاه ناحیه هفتگل نیز با ابراز خرسندی از حضور شهدای تازه تفحص شده در دیار هفت شهید گمنام گفت: برای مراسم تشییع شهدا برنامه‌های خوبی پیش بینی شده که با حضور اقشار مختلف مردم اجرا می‌شوند.

وی افزود: از عصر روز چهارشنبه 5 دی ماه میزبان شهدا بودیم و مراسم استقبال رسمی از شهدا با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های صبح پنج‌شنبه برگزار می‌شود که در این برنامه مداحان استانی و شهرستانی به مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه هفتگل گفت: در مراسم تشییع پیکر مطهر 98 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس سرهنک حاجتی، معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان سخنرانی می‌کند.

آئین تشییع پیکر مطهر این 98 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس تا ساعاتی دیگر در دیار شهید کوروش الله‌بیگی، شهید احمد مکوندی و شهید ابراهیم بیلگری آغاز می‌شود.

پارک هفتم تیر، خیابان شهید چراغزاده‌دزفولی، خیابان بسیج، میدان تختی، خیابان شهید مفتح، خیابان ولایت، میدان لاله و خیابان امام خمینی(ره) مسیر تشییع پیکر مطهر 98 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در هفتگل خواهد بود.

در این برنامه حجت‌الاسلام صادق حسینی، غلامعباس آرزومند و احمدرضا مرادی از مداحان هفتگل مداحی و نوحه‌خوانی می‌کنند.

پیکر پاک این شهدا در مناطق عملیاتی شرهانی، شرق دجله، جزایر سهیل و ام‌الرصاص با تلاش کمیته جستجوی مفقودین کشف شده است.

این شهدای والامقام مربوط به عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای چهار و تک پشتیبانی عملیات والفجر هشت هستند.

شهرستان هفتگل 253 شهید والامقام به آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که سردار شهید شکرخدا بهمنی، سردار شهید علی‌رضا داوودی، سردار شهید کرم سیاهپور، سردار شهید مصدق طاهری، سردار شهید محمدکریم ممبینی، سردار شهید غلامعباس عباسی‌مکوند و سردار شهید سید عیسی موسوی از آن جمله هستند.

شهید حسین ممبینی، شهید بهمن درویشی، شهید مهدی بهرامی و شهید محمد اصلانی از جمله جوانان برومند هفتگل هستند که پس از دوران دفاع مقدس شربت شهادت نوشیدند و آخرین شهید هفتگل نیز جانباز شیمیایی شهید جمعه باندری است که در روز چهارشنبه 26 آبان ماه سال 1395 به یاران شهیدش پیوست.

شهید خسرو محمدی، شهید مسعود آرزومند، شهید سید ابوالحسن میرسالاری، شهید غلام سواری، شهید عباسعلی زنگنه، شهید عزت‌الله اگدرنژاد، شهید عبدالرضا قبلی، شهید ارسلان عسکری‎سبزکوهی، شهید ابراهیم بایمانی‌نژاد، سردار شهید محمدکریم ممبینی، شهید یحیی جعفری، شهید یارعلی محمدعلیزاده، شهید علی درافشان و سردار شهید غلامعباس عباسی مکوند از جمله شهدای جاویدالاثر هفتگل هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها