مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران عنوان کرد

جمع آوری بیش از ۲۵ هزار آثار حجمی شهدا در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران گفت: اگر به دنبال ایجاد موزه جنگ هستیم، موزه‌ها باید محتوا داشته باشند، در مازندران از لحاظ حجمی بیش از 25 هزار آثار جمع آوری شده است.
کد خبر: ۲۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲ - 21June 2014

جمع آوری بیش از ۲۵ هزار آثار حجمی شهدا در مازندران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در اولین همایش خادمین کمیته خواهران شهدای گمنام مازندران که در فریدونکنار برگزار شد، با تآکید بر اینکه هر چه امروز داریم مدیون شهدا هستیم، خاطر نشان کرد: عالمان دینی باید عظمت شهدایی را بیان کنند که با خصم زبون، کفر و الحاد جنگیدند و در راه خدا جهاد کردند.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس یک فرهنگ عاشورایی است، اذعان کرد: جانبازان به ما درس جهاد، شهادت، ایستادگی و مقاومت دادهاند، چرا که سالهای سال پس از جنگ بر روی تختهای بیمارستان با لب خندان به شهادت میرسند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با هجمههای فرهنگی تأسی گرفتن از شهدای گمنام است، گفت: 218 شهید گمنام و خوشنام سفیران فرهنگ ایثار و مقاومت هستند که در 71 نقطه مازندران میهمان هستند، آنها همان جوانانی هستند که از نفس اماره به حرم امن الهی هجرت کردند.

سردار ملکی  با اشاره به اینکه شهدا اهل معرفت و کرامت انسانی بودهاند، بیان کرد: غربیها با وجود اینکه برای دنیایشان جنگیدند و متجاوز هستند حرمت و کرامت ویژهای برای جنگجویان خود قائلاند، اما ما نسبت به  تکریم شهدا و خانوادههای معظم آنها به خوبی تلاش نکردهایم.

وی ادامه داد: اگر میخواهیم با دنیای استکبار و ناتوی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مقابله کنیم باید از شهدا درس بگیریم، همچنین اطاعت از مقام عظمای ولایت رمز پیروزی ما است همانطوری که شهدا از امام(ره) پیروی کردند.

سردار ملکی با تأکید بر اینکه اخلاص و صداقت شرط اول در خدمتگزاری به شهدای گمنام است، عنوان کرد: اگر به دنبال ایجاد موزه جنگ هستیم باید این موزهها محتوا داشته باشند، در مازندران از لحاظ حجمی بیش از 25 هزار آثار جمع آوری شده است.

سردار ملکی تصریح کرد: در روسیه پارکی به نام پارک موزه پیروزی با 75 هزار آثار وجود دارد که وقتی مسئولین سیاسی کشور ما وارد آن کشور میشوند یکی از مکانهایی که برای بازدید مسئولین ما در نظر میگیرند، این مکان است.

وی از ایجاد یک مکان فرهنگی با نام پارک موزه فاع مقدس در مرکز مازندران خبر داد و گفت: استان مازندران تنها استانی است که موزه منطقهای ندارد و غرق در دریا و جنگل شده است، در حالی که در ساری بیش از 12 هزار میراث فرهنگی وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در ادامه با اشاره به اینکه در قسمتی از تاریخ این استان مرکز حکومت علویان بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه تا به امروز پارک موزهای ایجاد نشده تا این مهم را به نمایش بگذاریم، در احداث این موزه نیز منابع کم است و کار به کندی صورت میپذیرد، بنابراین مردم و خیرین باید در این راه ورود پیدا کنند تا این پروژه عظیم به سرانجام برسد.

سردار ملکی با بیان اینکه سالانه به طورمیانگین 12 هزار یادواره شهدا به صورت خودجوش و برنامهای در کشور برگزار میشود، گفت: در کشور، یکی از بهترین یادوارهها، یادواره شهدای شهرستان فریدونکنار است که با شکوه و عظمت خاصی برگزار میشود.

وی در پایان یادآور شد: حماسهی رزمندگان باید در سینه تاریخ ثبت و ضبط بماند، فرزندان و آیندگان ما بدانند که با هویت عاشورایی از کشور و انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و این نظام مقدس پاسداری و حراست کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار