دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

آیا موسیقی انقلاب به «فجر» می‌آید؟

علی‌رغم اعلام برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر و دیده نشدن موسیقی مقاومت در این رویداد مهم فرهنگی هنری، جریان فرهنگی فعال در حوزه موسیقی انقلاب همچنان منتظر خبرهای امیدوار کننده این بخش است.
کد خبر: ۲۲۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ - 06January 2017
آیا موسیقی انقلاب به «فجر» می‌آید؟/ انتظار برای ورود موسیقی مقاومت به جشنواره فجربه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مقدمات استقبال از مهمترین رویداد فرهنگی هنری کشور «جشنواره‌ فجر» این روزها با حجم ترافیک نشست‌های خبری همراه است.
 
جشنواره فجر هرچند به عنوان مهمترین رویداد هنری کشور همه ساله در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در عرصه تئاتر و سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی و شعر فعالیت می‌کند اما این روزها این فضا به گونه‌ای رقم خورده تا کمترین آثار هنری مشخصاً با موضوع انقلاب و جریانات مقاومت در جشنواره حضور داشته باشد.
 
محسوس‌ترین موضوع مورد بحث در جشنواره فجر انقلاب عدم حضور موسیقی انقلاب در ادوار مختلف جشنواره موسیقی فجر بوده است. این اتفاق تا جایی ادامه داشته که در چندین دوره از این جشنواره هیچ صدایی از موسیقی انقلاب به گوش کسی نرسیده است. سال گذشته دبیر جشنواره فجر از بازخوانی چند موسیقی ماندگار انقلاب خبر داده بودند که این وعده نیز عملاً دیده و شنیده نشد.
 
انتظارات از جشنواره موسیقی فجر برای پرداختن به موسیقی انقلاب و مقاومت امروز از آنجایی بیش از هر دوره‌ای مضاعف احساس می‌شود که انقلاب اسلامی در برهه‌ای تاریخی در حال نقش آفرینی در تحولات منطقه است.
 
نقش موسیقی در جریان پیروزی انقلاب و رویش‌های جدید موسیقی انقلابی این امید را بیش از گذشته به بار آورده است که موسیقی انقلاب با بروز شدن در غالب سبک‌ها می‌تواند یاری رسان مقاومت باشد.
 
رویش هنرمندان علاقمند به جریان موسیقی مقاومت و استقبال طیف گسترده‌ای از مخاطبین به این موسیقی حامل پیام‌های روشنی برای مسئولین برگزار کننده جشنواره موسیقی فجر برای در نظر گرفتن بخش موسیقی انقلاب اسلامی و مقاومت در جشنواره موسیقی فجر است تا مخاطبین دیده نشده موسیقی ظرفیت‌های جدیدی را به ظور برسانند.
 
با این حال علی‌رغم اعلام برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر و دیده نشدن موسیقی مقاومت در این رویداد مهم فرهنگی هنری جریان مومن فرهنگی فعال در حوزه موسیقی انقلاب همچنان منتظر خبرهای امیدوار کننده این بخش است.
 
انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار