نماینده ولی فقیه در استان البرز:

کشف حجاب یکی از پلیدترین توطئه‌های انگلیس

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به اجرای قانون کشف حجاب به دستور رضا پهلوی، گفت: کشف حجاب، یکی از پلیدترین توطئه‌های انگلیس برای از میان برداشتن اسلام حقیقی و اسلام زدایی از جامعه دینی در دوران قاجار بود.
کد خبر: ۲۲۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ - 07January 2017
کشف حجاب یکی از پلیدترین توطئه‌های انگلیسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در سخنرانی خود با موضوع فریضه امربه معروف و نهی از منکر گفت: وقتی دولت به اجرای قانون مهم «امربه‌معروف و نهی از منکر» که مصوب مجلس شورای اسلامی و تأییدشده توسط شورای نگهبان و حتی مورد تأکید رهبری است، تن نمی‌دهد دیگران باید چه کنند؟!

امام‌جمعه کرج در سخنرانی خود افزود: دولت از حقوق شهروندی می‌گوید؟! مگر آلودگی‌های صوتی و تصویری که توسط عده‌ای در شهرها صورت می‌گیرد ضایع کردن حقوق دیگران نیست؟! چرا اجازه داده می‌شود که یک قانون رسمی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا نشود؟! این ضایع کردن حقوق مردم نیست؟!

آیت الله حسینی همدانی گفت: البته وقتی از منکراتی واضح و آشکار چون غارتگری بیت‌المال مؤمنین، کریمانه عبور می‌کنید، دزدی از مردم را قانونی جلوه داده، مباشر کار را ذخیره‌ی انقلاب و نظام می‌دانید و امور بی‌خاصیت برای دنیا و آخرت را مسئله‌ی مهم و اساسی کشور می‌دانید، نباید انتظاری از شما داشت و انتظاری هم نداریم!

استاد خارج فقه حوزه علمیه البرز تأکید کرد: البته مردم نیز برای سکوت خود نزد خدای تعالی عذری نخواهند داشت؛ چراکه تذکر لسانی که کوچک‌ترین مرحله‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر را نیز انجام نمی‌دهند؛ ببینید آیات و روایات را در مذمت کسانی که می‌بینند و چیزی نمی‌گویند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به اجرای قانون کشف حجاب در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۱۴ به دستور رضا پهلوی، خاطرنشان ساخت: کشف حجاب، یکی از پلیدترین توطئه‌های انگلیس برای از میان برداشتن اسلام حقیقی و اسلام زدایی از جامعه دینی آن زمان بود که در دوران قاجار پایه‌گذاری گردید ولی تا زمان حکومت پهلوی خودفروخته و وطن‌فروش، قدرت و جرئت اجباری کردن و رسمی نمودن آن وجود نداشت.

وی در ادامه با اشاره به ایستادگی زنان متدین در مقابل دستور کشف حجاب افزود: البته این قانون با مقاومت مردم متدین و زنان بزرگوار و اعتراضات علما و واکنش‌هایی مانند مسئله‌ی مسجد گوهرشاد، بالاخره در سال ۱۳۲۳ لغو شد، اما آثار شوم او تا امروز باقی ماند و وسیله‌ای برای نشانه رفتن ایمان و غیرت مردم گردید و می‌بینید که امروز چگونه فرهنگ بی‌بندوباری توسط ایادی داخلی و خارجی استکبار، ترویج و تشویق می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: بی‌حجابی در عین اینکه بیانگر «سقوط ارزشی زن» است، موجب آزارهای اجتماعی و تیره شدن روابط بین همسران، بی‌علاقگی به ازدواج، رواج بی‌عفتی و ده‌ها معضل اجتماعی و فرهنگی دیگر می‌شود.

وی در ادامه یادآورشد: بی‌حجابی مسئله‌ی مهمی است؛ چرا باید آبرویی که به‌وسیله قطره‌قطره خون پاک شهیدان این کشور به‌دست‌آمده با غفلت و فتنه‌گری و تن دادن به فساد مالی و اداری و اخلاقی برخی افراد سست ایمان شکم‌پرست بی‌تقوا خدشه‌دار شود؟! و می‌بینید که متأسفانه در همین شهر کرج، جدای از معابر و خیابان‌ها، در ادارات و بیمارستان‌ها و دستگاه‌های دولتی نیز شاهد وضعیت خوبی نیستیم.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: ماندگاری عقیده و عمل تا پایان مسیر، یک شرط و اصل ضروری برای اهل ایمان است و مؤمن باید در همه‌ی مراحل، با اعتقاد و توکل تام به قدرت و حکمت الهی، به وظایف خود عمل کند؛ چراکه بر اساس بیان رهبری حفظ روحیه مجاهدت رمز تحقق وعده‌های الهی است.

وی در پایان افزود: بر اساس آیات قران کریم، ما مأمور به وظیفه و تکلیف هستیم؛ این وظیفه زمانی قیام و جهاد و گاهی سکوت و صبر است و درنهایت ایمان‌ داریم که تقدیر به دست خدای متعال و حکیم است و نتیجه کار، چه شهادت باشد و چه پیروزی، برای ما سعادت است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار