مویدی:

مبارزه با مواد مخدر نیازمند نگاه پیشگیرانه و درمان مدارانه است

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: امروزه مبارزه با مواد مخدر آن نگاه مقابله‌ای و خشک گذشته نيست، بلكه نگاه پيشگيرانه و درمان مدارانه نيز به آن افزوده شده است.
کد خبر: ۲۲۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ - 07January 2017
مبارزه با مواد مخدر نیازمند نگاه پیشگیرانه و درمان مدارانه استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «علي مويدي» قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دوره آموزش تخصصي كارشناسان پژوهش شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان‌هاي سراسر كشور كه به مدت سه روز در مجموعه فرهنگي شقايق تهران برگزار شد، آموزش و ارتقاء سطح آگاهي كارشناسان در حوزه مربوطه را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: مباحث پژوهشي مي‌بايست به صورت مستقل در استان‌ها مطرح و به آن‌ها توجه ويژه‌اي شود.

وي خطاب به كارشناسان افزود: براي رسيدن به سيستم مبارزه‌اي پويا، خلاق و به روز، راهي جز آموزش كارشناسان در سطوح مختلف نيست، بنابراين تنها راه موفقيت در پيشگيري از اعتياد اولويت قرار دادن امر آموزش است كه اگر توسعه نيابد پاسخگوي نياز مردم نخواهيد بود.

قائم مقام دبيركل ستاد بيان داشت: كارشناسان پژوهش بايد آشنا به علم پيشگيري از اعتياد و مجهز به مباحث و معلومات روز در اين حوزه باشند، چرا كه حوزه پيشگيري بين بخشي است.

مويدي بيان داشت: امروزه مبارزه با مواد مخدر آن نگاه مقابله‌اي و خشك گذشته نيست، بلكه نگاه پيشگيرانه و درمان مدارانه نيز به آن افزوده شده است لذا فردي كه در نهاد اجتماعي صاحب علم و نظر است مي‌داند كه بايد در حوزه اعتياد اهل نظر و پاسخگو باشد.

وي بيان داشت: ارزش برگزاري اينگونه كارگاه‌ها به شناخت كارشناسان از خود كمك مي‌كند، در گام بعد نيز مي‌بايست مباحث و مطالب روز را آموخت و در حوزه مربوطه به كار گرفت.

مويدي رويكرد ستاد مبارزه با مواد مخدر را اجتماع محور خواند و گفت: اجتماع محور رويكردي در پيشگيري است كه در آن به نقش عوامل محيطي و اجتماعي در كيفيت زندگي و رفاه اجتماعي توجه مي‌كند. لذا براي رسيدن به اين رويكرد مشاركت همه مردم لازم است.

وي در پايان بر نظارت جدي بر روند كارهاي پژوهشي، حمايت از همايش‌هاي تخصصي در سطح استان‌ها، تهيه چشم اندار پژوهشي در استان‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر و ايجاد بانك اطلاعاتي در پژوهش‌هاي اين عرصه تاكيد كرد.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار