الاخبار گزارش داد؛

طرح سعودی‌ها برای تسخیر تنگه باب‌المندب ناکام ماند/ تداوم حملات موشکی یمنی‌ها به متجاوزان سعودی

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با شلیک موشک بالستیک محل تجمع متجاوزان سعودی را هدف قرار دادند تا بدینوسیله طرح سعودی‌ها برای تسخیر تنگه باب‌المندب را خنثی کنند.
کد خبر: ۲۲۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ - 07January 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از الاخبار، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز گذشته (جمعه 17 دی‌ماه) محل تجمع عناصر وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فرار یمن را با موشک‌های بالستیک میان‌برد در پادگان «شعب الجن» که در محدوده منطقه «کهبوب» تنگه راهبردی باب المندب واقع شده است، هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی در صنعا پایتخت یمن در همین خصوص تصریح کرد: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک بالستیک گردان «الرائد» را که دو روز پیش وارد باب المندب شده تا مأموریتی را در منطقه کهبوب انجام دهد، هدف قرار دادند که گفته می‌شود این موشک با دقت به هدف اصابت کرده است.

این منبع در ادامه افزود:  این حمله موشکی طرح بزرگی که ائتلاف سعودی از چند ماه پیش آماده بود آنرا به مرحله اجرایی برساند که هدف اصلی این طرح سیطره یافتن بر تنگه راهبردی باب المندب بود، خنثی کرد.

وی گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی چند روز گذشته روزانه عملیات تهاجمی علیه متجاوزانی که از عدن به جنوب و شرق «ذباب» و مناطق مرزی پیشروی کرده بودند، انجام می‌دهند.
 
طرح سیطره یافتن بر باب المندب با عملیات کوچاندن ساکنان جزیره «میون» یمن به منظور تأسیس پایگاه نظامی برای نیروهای ائتلاف همزمان شده است.

در همین خصوص منابع محلی تاکید کردند: افسران وابسته به منصور هادی اخیرا به جزیره میون آمده‌اند تا با ساکنان این جزیره مذاکره کنند. گفته می‌شود ائتلاف آماده است به ساکنان در مقابل تخلیه محل سکونت‌شان پول هنگفتی بدهد، در حال حاضر نیز آنها در حال ساخت پایگاه هستند.
 
درحالی‌که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حملات توپخانه‌ای محل تجمع عناصر وابسته به هادی را در جنوب روستای «الحریقیه» واقع در شهرستان ذباب باب المندب هدف قرار می‌دادند، جنگنده‌های ائتلاف نیز چندین منطقه از مناطق استان تعز را بمباران کردند.

جنگنده‌های ائتلاف پادگان «العمری» را در باب المندب و پایگاه‌های ارتش و کمیته های مردمی یمن را در منطقه «الشریجه» استان لحج هدف حمله قرار دادند.

حمله موشکی نیروهای یمنی به عناصر منصور هادی در پادگاه شعب الجن در باب المندب شلیک موشک بالستیک از نوع توشکا به مرکز فرماندهی عملیات متجاوزان سعودی در همین منطقه سال گذشته را یادآوری می‌کند که در آن حمله بیش از 100 تن از نیروهای وابسته به ائتلاف به‌هلاکت رسیدند؛ که سرهنگ «سلطان بن هویدان» فرمانده نیروی‌های امارات و سرهنگ ستادی «عبد الله السهیان» فرمانده نیروهای سعودی در بین کشته شدها بودند.
 
حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن به‌بهانه بازگرداندن مشروعیت به این کشور به‌نمایندگی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن از ششم فروردین ماه 1394 آغاز شده است.

رژیم سعودی با وجود حملات بی‌وقفه خود که حاصل آن کشته و زخمی شدن هزاران انسان بی‌گناه بوده است، نتوانسته است هیچ کدام از اهداف شوم خود را در راستای سلطه بر یمن و منابع آن محقق کند. 
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار