یادداشت/ شعبان مولائی

عملیات کربلای 5 دشمن را به زانو در آورد

کربلای 5 نشان داد دشمن اگر در هزار سوی موانع هم موضع بگیرد از حملات برق آسای رزمندگان اسلام در امان نخواهند بود.
کد خبر: ۲۲۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ - 16January 2017
کربلای 5////عملیات کربلای 5 دشمن را به زانو در آوردبه گزارش دفاع پرس از زنجان، سرهنگ بازنشسته شعبان مولائی یکی از رزمندگان شهرستان ابهر در دوران دفاع مقدس در یادداشتی به تشریح عملیات کربلای 5 پرداخته است.

وی در یادداشت خود آورده است:

اکنون که بیش از 30 سال از سالروز عملیات غرور آفرین کربلای 5 می گذرد بر خود وظیفه می دانم بعنوان یک رزمنده در حد وسع و توانم از این عملیات سرنوشت ساز یادی نمایم و ارادت و ادب و احترام داشته باشم به محضر با کرامت همه خانواده های معزز ومعظم شهدا. مخصوصا شهدای آن عملیات بویژه شهدای ابهر که غافله سالار این کاروان عشق را سردار رشید اسلام شهید اباذر فیروزی بعهده داشت. آنان شجاعانه و دلیرانه جنگیدن و با ایستادگی و پایمردی و نثار همه هستی خود، آبرو، عزت، اقتدار وعظمت را برای ما به ارمغان گذاشتند و افتخاری بر افتخارات ایران افزودند.

فرماندهان علت اصلی  شروع عملیات کربلای 5 را عدم موفقیت درعملیات کربلای 4 می دانند. که توسط عوامل نفوذی دشمن وخائنین داخلی بویژه جریان خود باخته ملی مذهبی ها و عدم رعایت مسائل حفاظتی از همه مهمتر کمک های اطلاعاتی ماهواره ای آمریکا که باعث لو رفتن عملیات شد. وقتی که رزمندگان اسلام به قلب دشمن زدند عراقی ها با همان اطلاعاتی که در اختیار داشتند در کمین  بودند و با آمادگی کامل با آفند ایران مقابله کردند. بطوریکه همان روز اول کار بررزمندگان ما سخت شد و به اهداف خود نرسیدند. فرماندهان جنگ ظرف مدت دو هفته تصمیم به اجرای عملیات کربلایی 5 در منطقه شلمچه گرفتند.

این عملیات علی رقم تمام سختی ها، کثرت موانع و پیچیدیگی ها راس ساعت 1 و 35 دقیقه  بامداد نوزدهم دی سال65  با رمز یا زهرا (س) در منقطه ی عمومی شرق بصره توسط یگانهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اهداف انهدام ماشین جنگی دشمن، گشوده شدن راه برای سرنوشت جنگ و پاسخ به انتظارات مردم وتهدید بصره آغاز شد و رزمندگان خیلی سریع از موانع مختلف چند رده ای دفاعی ارتش عراق گذشتند و با پیشروی مداومشان تا عمق خاک دشمن نفوذ کردند.

رزمندگان ابهرهم در قالب گردان ثامن الائمه به فرماندهی سردار رشید اسلام  شهید اباذر فیروزی دوشادوش دیگر رزمندگان در این عملیات جنگیدن وتعدای از آنان شهیدانی چون  اسماعیل گروسی فرمانده گروهان یک، صادق حدادیان، رضا محمدی، یدالله ربی، حسین الله یا ری، سید رضاحسینی، محمود شیرمحمد جماعت، جهانگیر جعفری، مهدی مهری، علی بختیاری، عبدالحسین بختیاری، سرخعلی بختیاری، نصرت الله دهقان، حجت الله معصومی، الیاس حاجیانی، محمدعلی و بهرام گروسی، ابوالفضل نظری و.... درکنار فرمانده گردانشان به لقاء الله پیوستند.

کربلای 5 نشان داد دشمن اگر در هزار سوی موانع هم موضع بگیرد از حملات برق آسای رزمندگان اسلام در امان نخواهند بود. کربلای 5 موجب  شادی قلوب امت اسلامی بویژه خانواده های معظم شهدا و خوشنودی حضرت امام خمینی (ره) گردید، که طی پیامی خطاب به رزمندگان فرمود: ازخداوند متعال پیروزی نهایی رزمندگان عزیز را خواستارم. عزیزان من بکوشید، خداوند متعال با شماست، اینجانب دست و بازوی شما را می بوسم. 

اظهارات خصمانه و ذلیلانه سران وصاحب نظران شرق و غرب حاکی از مهلک بودن ضربه برپیکر صدام ملعون و عظمت دست آوردهای آن عملیات است.  یک مقام آمریکایی می گوید: حملات رعد آسای ایران در کربلای 5 که مدت کمی بعد ازعملیات کربلای 4 انجام شد. نه تنهاعراق، بلکه مقامات پنتاگون را حیرت زده کرد.

سخن آخر اینکه در کربلای 5، ایمان ،اعتقاد، اطاعت و پیروی از ولایت فقیه، شجاعت، استقامت و ایستادگی و پایمردی رزمندگان اسلام سبب شد تا دشمن به زانو در آید. امروز هم اگر وحدت داشته باشیم و دربرابر توطئه های دشمنان و فتنه ی فتنه گران هوشیار و آگاه  باشیم و اطاعت از اوامر رهبر معظم انقلاب داشته باشیم، نه تنها هیچ آسیبی به مملکتمان نخواهد رسید بلکه دشمن برای همیشه به زانو در خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار