سرهنگ فروتن نژاد در حاشیه نمایشگاه سمعی و بصری اسناد دوران دفاع مقدس:

چاپ کتاب اسناد و مدارک عملیات کربلای 5/ نمایشگاه سمعی و بصری در تهران و 12 استان کشور آغاز به کار کرد

مدیر بخش پژوهش، آموزش و فناوری اطلاعات سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: در آستانه فرارسیدن سالگرد عملیات کربلای 5، نمایشگاه سمعی و بصری اسناد و مدارک مرتبط با این عملیات، در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برپا شد.
کد خبر: ۲۲۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ - 07January 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نمایشگاه عکس، اسناد و مدارک دفاع مقدس ویژه عملیات کربلای 5 با همکاری معاونت اسناد ملی ایران و سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس از امروز شنبه (18 دی ماه) به مدت یک هفته (23 دی ماه) در سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران برپا شد. این نمایشگاه همزمان در 12 استان سراسر کشور در حال حاضر برپا بوده و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

سرهنگ «حسین فروتن نژاد» مدیر بخش پژوهش، آموزش و فناوری اطلاعات سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس درخصوص برپایی نمایشگاه اسناد و مدارک علمیات کربلای 5، اظهار داشت: در این نمایشگاه تصاویر و اسناد مستند جهت معرفی عملیات از میان صدها اسناد انتخاب شده است که در نظر داریم به مناسبت‌های مختلف برپایی نمایشگاه سمعی و بصری را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: هیچ سازمانی تا سال جاری اسناد و مدارک دفاع مقدس نیروهای مسلح را جمع آوری نکرده بود؛ اما بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، تمامی اسناد و مدارک شامل بخش کمیسیون اسرا، مفقودین و همچنین اسناد دفاع مقدس موجود را به سازمان اسناد ملی منتقل کرد.

چاپ کتاب اسناد و مدارک عملیات کربلای 5/ نمایشگاه سمعی و بصری در تهران و 12 استان کشور آغاز به کار کرد

سرهنگ فروتن نژاد خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای گندزدایی و ایزوله کردن این اسناد آغاز شده است که بعد از آن اسناد ایزوله شده به مخزن نگهداری اسناد وارد می‌شود. این اسناد متشکل از اسناد کتبی، نشریات، دیداری و شنیداری است. در این راستا نگاتیوهای اسناد را نیز منتقل کردیم؛ زیرا منبع و مخزن اصلی نگهداری این اسناد سازمان اسناد ملی است.

مدیر بخش پژوهش، آموزش و فناوری اطلاعات سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه و تهیه کتاب از عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس یکی از اهداف این سازمان است. در خصوص عملیات کربلای 5 در 16 قسمت مستند به نام «میهمان ناخوانده» از صدا و سیما بر روی آنتن رفت و با استقبال نیز روبرو شد. از این رو مستندات موجود از این عملیات و مصاحبه‌ها را در قالب یک کتاب بزودی منتشر خواهیم کرد.

چاپ کتاب اسناد و مدارک عملیات کربلای 5/ نمایشگاه سمعی و بصری در تهران و 12 استان کشور آغاز به کار کرد

وی با بیان این که در سالگرد عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس در سازمان اسناد ملی نمایشگاه سندی برپا خواهد شد، گفت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته، فیلم عملیات کربلای 5 در بیلبوردهای کتابخانه ملی پخش خواهد شد.

به گفته وی، این نمایشگاه در گردهمایی ریاست محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مسئولین ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از مدیران استانی بنیاد، نیز برپا می‌شود.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها