آمریکا پارسال بیش از ۲۶۰۰۰ بمب در کشورهای مختلف پرتاب کرده است

آمارهای منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی از افزایش قابل توجه حملات هوایی این کشور در خارج از مرزها در مقایسه با سال ۲۰۱۵ حکایت دارد.
کد خبر: ۲۲۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ - 07January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، تحلیل داده‌های اطلاعاتی یک اندیشکده معروف آمریکایی از سوی وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد دولت «باراک اوباما» رییس جمهور کنونی این کشور که آخرین روزهای کاری خود را سپری می‌کند، در سال 2016 بمب‌های بیشتری را در عملیات هوایی به نسبت سال 2015 در کشورهای دیگر به کار برده است.

بر این اساس، آمریکا در سال ۲۰۱۶، ۲۶۱۷۱ هزار بمب پرتاب کرده که این رقم در قیاس با سال ۲۰۱۵، ۳۰۲۷ مورد بیشتر بوده است.

به نوشته وبگاه «مک کلاچی»  اکثر این بمب‌ها در سوریه و عراق اسنقاده شدند و ائتلاف تحت رهبری آمریکا در نبرد علیه داعش تلاش کرده با عملیات هوایی مناطق تحت تصرف آن‌ها را کاهش دهد.

به نوشته مک کلاچی، آمریکا در سال گذشته میلادی در سوریه ۱۲۱۹۲ و در عراق ۱۲۰۹۵ بمب پرتاب کرد. در حالی‌ که باراک اوباما متعهد به کاهش نظامیان آمریکا خارج از مرزها شد اما با فشار از داخل دولت در نبرد داخلی سوریه مداخله کرد.

بر اساس این گزارش، ۷۹ درصد بمب‌های پرتاب شده علیه داعش در سوریه و عراق بود که مجموع آن‌ها ۲۴۲۸۷ مورد می‌شود. آمریکا البته با فرمان اوباما نیز در افغانستان، ۱۳۳۷ بمب پرتاب کرد.

در حال حاضر ۸۴۰۰ نیروی آمریکایی نیز در افغانستان باقی مانده اند، رقمی که بیش از آن چیزی است که اوباما می‌خواست در پایان دوره کاری خود در افغانستان داشته باشد. آمریکا در سال ۲۰۱۵، ۸۷۴ بمب در این کشور پرتاب کرد.

این کشور پارسال در لیبی نیز از بمب‌های بیشتری استفاده کرده است. آمریکا نزدیک به ۵۰۰ بمب در این کشور واقع در شمال آفریقا که البته از سقوط «معمر قذافی» رییس جمهور سابق در سال 2011 بدون رهبر بود، پرتاب کرده است.

سومالی و پاکستان هم از جمله کشورهایی بوده‌اند که آمریکا در آن‌ها دست به حمله هوایی زده است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار