بازگشت بیش از 5 هزار عراقی به خانه‌هایشان در «بعقوبه»

عضو شورای استانداری «دیاله» عراق گفت که با بازگشت بیش از 5 هزار عراقی به خانه‌هایشان در روستاهای آزاد شده شمال شرق «بعقوبه» موافقت شده است.
کد خبر: ۲۲۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ - 07January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حقی الجبوری» عضو شورای استانداری «دیاله» عراق روز (شنبه) گفت که با بازگشت بیش از 5 هزار عراقی به روستاهای آزاد شده شمال شرق «بعقوبه» موافقت شد.

وی افزود: کمیته عالی نظارت بر پرونده آوارگان عراقی به صورت رسمی با بازگشت 5 هزار و 535 خانواده آواره به خانه های خود موافقت کرد.

الجبوری ادامه داد: بازگشت خانواده ها از اواسط ماه جاری صورت می گیرد و آوارگان دیگر نیز به زودی به خانه خود در سایر مناطق استان دیاله باز خواهند گشت.

بخش اعظم استان دیاله در سال 93 و استان صلاح الدین در طول سالهای 93 ، 94 به طور کامل توسط نیروهای نظامی عراق از جمله الحشد الشعبی از داعش آزاد شده است.

الحشد الشعبی از نهادهای نظامی و امنیتی مستقل عراق است که به عنوان یک نیروی نظامی ضابطه مند زیر نظر مستقیم حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق قرار دارد.

در تشکیلات بسیج مردمی عراق همچنین بیش از 20 هزار رزمنده از اهل سنت عراق عضویت دارند و این نهاد مردمی به تازگی با اکثریت آرای نمایندگان مجلس عراق به عنوان یک سازمان نظامی شناخته شد و بسیاری از نمایندگان اهل سنت و کُرد پارلمان عراق به آن رای دادند.

عراق بیش از دوسال است که با حضور گروه تروریستی- تکفیری داعش و اشغال برخی نقاط آن از سوی داعشی ها با بحران روبه رو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار