مهمترین محورهای گفت‌وگوی شاهدان عینی عملیات «خان‌طومان»

فرمانده عملیات «خان‌طومان» و جمعی از نیروهای یگان ویژه فاتحین در آستانه فرارسیدن سالروز این عملیات به تشریح عملیات «الخالدیه» و روایتی متفاوت از شهادت 13 شهید این یگان پرداختند.
کد خبر: ۲۲۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ - 09January 2017
روایت پرواز 13 شهید خان طومان از زبان فرمانده عملیاتگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: 21 دی ماه سال 94 در عملیاتی که با حضور نیروهای مقاومت به عملیات الخالدیه (خان طومان) معروف شد، 13 تن از رزمندگان یگان ویژه فاتحین تهرانی جبهه سوریه به شهادت رسیدند.

پیکر تعدادی از شهدا همچون مرتضی کریمی، محمد اینانلو، مصطفی چگینی و عباس آسمیه در منطقه ماند و پیکر باقی شهدا در همان مقطع و در ماه های بعد به کشور بازگشت.

عملیات 21 دی ماه نیروهای فاتحین دروازه پیروزی های بعدی نیروهای مقاومت در آزادی 2 شهر شیعه نشین نبل و الزهرا بود؛ چنانچه فرمانده این عملیات معتقد است؛ عملیات نیروهای فاتحین عملیاتی ایذایی جهت منحرف کردن دشمن از منطقه ای بود که پس از آن به دست نیروهای جبهه مقاومت آزاد شد.

به مناسبت 21 دی ماه سالروز شهادت 13 تن از شهدای یگان ویژه فاتحین خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با جمعی از نیروهای این یگان که در عملیات فوق حضور داشتند به بحث و گفت و گو پرداخته است.

محورهای این گفت و گو که با حضور «حاج فرشید» فرمانده عملیات خان طومان و جمعی از نیروهای فاتحین در خبرگزاری دفاع مقدس انجام شد به شرح زیر است:

1. روایتی از شهدای روز 21 دی ماه

2. بررسی نقاط قوت و ضعف نیروهای فاتحین و دیگر نیروها در عملیات خان طومان
 
3. موقعیت اجتماعی و فرهنگی منطقه عملیاتی
 
4. تکنیک ها و تاکنیک های دشمن در عملیات خان طومان
 
5. تشریح عملیات و بررسی آمار تلفات دشمن
 
6. دلایل به جا ماندن پیکر برخی شهدا در منطقه عملیاتی
 
7. پاسخ به شبهاتی چون دلایل بالا بودن آمار شهدای خان طومان
 
8. بیان خاطرات همرزمان شهید در این عملیات

این گفت و گو به زودی در چند بخش مجزا در خبرگزاری دفاع مقدس منتشر خواهد شد.

ادامه دارد.../141 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار