سردار معصوم بیگی تاکید کرد؛

لزوم نصب دوربين در اماکن عمومی و پایش مستمر کانون‌های جرم

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه بايد با شتاب بيشتری به سوی هوشمند کردن پيشگيری از جرم حرکت کنيم، گفت: نصب دوربين در اماکن عمومی و تمرکز بر کانون‌های جرم و پايش مستمر آن بايد مورد توجه قرار گيرد.
کد خبر: ۲۲۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ - 08January 2017
لزوم نصب دوربين در اماکن عمومی و پایش مستمر کانون‌های جرمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «مهدی معصوم بيگی» جانشین پلیس پیشگیری ناجا در نوزدهمين جلسه كميسيون خدمات قضائی و حقوق شهروندي گفت: حوزه خدمات قضائي حوزه گسترده‌اي است كه توجه به آن در ميزان رضايت مندي مردم نقش بسزايي دارد.

وي با بيان اينكه از ابتداي سال تا کنون حدود 14 ميليون خدمات قضائي اعم از ابلاغ اوراق و اجراي احکام انجام شده است، افزود: ابلاغ احضاريه‌ها، اخطاريه‌ها، دادخواست‌ها، اجراي احکام جلب، توقيف اموال، فک پلمب، رفع تصرف عدواني، معاينه و تحقيقات محلي، بخشي از اجراي احکام قضائي است که به موقع و صحيح انجام دادن آنها در افزايش رضايت‌مندي از کلانتري‌ها و پاسگاه‌ها و حقوق شهروندي داراي نقش بسزايي است که ضرورت دارد با اهتمام هرچه تمام‌تر در اين خصوص اقدام شود.

اين مقام انتظامي تمرکز بر آموزش، ارتقاء سطح توانمندي و مهارت کارکنان و استفاده از ظرفيت فناوري را براي انجام بهينه و مؤثرتر ماموريت در کلانتري‌ها و پاسگاه‌ها از موضوعات محوري دانست که پليس پيشگيري به جد آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

جانشين پليس پيشگيري ناجا گفت: بايد با شتاب بيشتري به سوي هوشمند کردن پيشگيري از جرم حرکت کنيم، که براي اين موضوع پايش تصويري، توسعه سيستم هشدارهاي الکترونيکي و عملياتي کردن ظرفيت‌هاي قانوني نياز است.

وي ادامه داد: نصب دوربين در اماکن عمومي، تمرکز بر کانون‌هاي جرم و پايش مستمر آن و تجهيز و هوشمند کردن خودروهاي گشتي از موضوعاتي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.

سردار معصوم‌بيگي عنوان کرد: ماموريت و اثر کار نيروي انتظامي داراي ميدان وسيعي است و کلانتري‌ها در خط مقدم اجراي اين ماموريت و سيستم عدالت کيفري قرار دارند و نقش آنها در موفقيت سازمان بسيار محوري است. بايد به طور مستمر حوزه ماموريت در اين بخش رصد و مسئله يابي شود و در جلسات انديشه‌ورزي، کميسيون خدمات قضائي و حقوق شهروندي پليس پيشگيري راه‌کارهاي مربوطه مشخص شود.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار