«عبدالرضا عباسپور» در نشست خبری تشریح کرد؛

وضعیت بیمه و درمان جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا / اعزام تنها 12 جانباز به خارج از کشور برای درمان در سال گذشته

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت کلی بیمه جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا گفت: در سال گذشته تنها 12 جانباز برای معالجه به خارج از کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۲۲۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ - 08January 2017
تشریح وضعیت بیمه و درمان جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا / اعزام تنها 12 جانباز به منظور درمان تخصصی به خارج از کشور در سال گذشته
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری «عبدالرضا عباسپور» معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز یکشنبه (19 دی ماه) در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

عباسپور در ابتدای این نشست با اشاره به وظیفه بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: ترویج این فرهنگ در همه زمینه ها باید سرلوحه کاری ما قرار گیرد. فرهنگ شهادت نشات گرفته از قیام امام حسین  (ع) است، که درست عمل کردن در این زمینه بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور را رفع می کند.

وی با مهم دانستن بحث درمان و مشکلات درمانی در بنیاد شهید گفت: بحث درمان یکی از مهمترین موضوعات بنیاد شهید است. شش سیاست شامل رعایت قوانین، عدم تصدی گری، رضایتمندی گروه هدف، عدالت در خدمات، استفاده از ظرفیت ها و استفاده بهینه از بودجه به هدف اصلی یعنی ارتقا سطح سلامت می انجامد.
 
عباسپور با ارائه آماری از جامعه هدف گفت: 53 هزار پدر  شهید، 110 هزار  مادر شهید و 63 هزار نفر همسر شهید و 150 هزار نفر از فرزندان شهدا مشمول خدمات درمانی و بیمه ای بنیاد شهید هستند. همچنین 330 هزار نفر از جانبازان زیر 30 درصد، 230 هزار نفر جانباز بالای 25 درصد و 960 نفر جانباز بالای 70 درصد از خدمات بنیاد شهید بهره مند هستند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید تصریح کرد: جانبازان شیمیایی در مجموع 63 هزار و 803 نفر شامل جانبازان شدید، متوسط و بیماری های خفیف هستند که تعداد جانبازان شدید شیمیایی 749 نفر و تعداد جانبازان 359 متوسط شیمیایی هستند.

عباسپور بیان داشت: از بین جانبازان قطع نخاعی 180 نفر جانباز گردنی و مابقی جانبازان قطع نخاع کمری هستند.

وی با اشاره به تعداد جانبازان اعصاب و روان گفت: تعداد 40 هزار نفر جانبازان صرف اعصاب و روان داریم که 7 هزار نفر از آنان جانبازان خاص اعصاب و روان محسوب می شوند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: بین 12 تا 13 درصد از جامعه آماری ما سالمند هستند. 58 هزار نفر از ایثارگران در سنین بالای 60 سال  و 150 هزار نفر از والدین شهدا در سن بالای 60 سال قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو روش درمانی مستقیم و غیر مستقیم را ارائه می کنیم، گفت: خدمات براساس یک هرم ارائه می شود. هرچه به راس هرم نزدیک تر می شویم خدمات تخصصی تر می شود. در ابتدا بیمه همگانی ما است که 810 هزار نفر تحت پوشش بیمه همگانی هستند. مرحله بعدی بیمه تکمیلی است که در حدود یک میلیون و 668 هزار نفر مشمول این بیمه می شوند. این خدمات فارغ از بیماری های جانبازان است که کلیه جامعه هدف از آن استفاده می کنند و  همه ایثارگران و افراد تحت تکفل را شامل می شود.

عباسپور با بیان اینکه سه هزار و 500 مرکز در کل کشور آماده ارائه خدمات به جانبازان هستند، گفت: انواع خدمات مورد نیاز بیمار در معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید تعریف شده است. از جمله خدمات ما خدمات در منزل است. تاکنون 380 هزار نفر از جامعه هدف از خدمات بستری در بیمارستان، 23 هزار نفر از والدین شهید و سایر بیماران از خدمات مراقبت و پرستاری، دو میلیون و 800 هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی و 16 هزار نفر از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کرده اند.

وی با اشاره به اینکه 610 نفر پزشک عمومی پایش سلامت خانواده جانبازان و ایثارگران را انجام می دهند، عنوان کرد: کلینیک های تخصصی در بیمارستان های تخصصی ما بیماران مراجعه کننده به کلینیکها را درمان می کنند که در صورت درمان نشدن در این کلینیک ها به کلینیک های فوق تخصصی ارجاع داده می شوند. کلینیک فوق تخصصی در زمینه تشنج، درد، امراض شیمیایی و ضایعه نخاعی خدمات رسانی می کنند. به منظور معالجه بیماران در شهرستان ها، تیم های تخصصی از تهران به استان ها اعزام می شوند که سال گذشته 25 تیم تخصصی شامل متخصصین پوست، چشم، ریه، ارتوپد، اورولوژی، بیماری های داخلی، روانپزشک و روانشناس 1885 نفر را در استان ها ویزیت کرده اند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برای سهولت در مداوای جانبازانی که به درمان خاص نیاز دارند و برای کم شدن هزینه های درمانی از تیم پزشکی خارج کشور برای ویزیت بیماران دعوت کردیم. تاکنون 39 پزشک در قالب 17 تیم تعداد 985 نفر از جانبازان را ویزیت کرده و 217 جراحی انجام داده اند.

وی با اشاره به اعزام برخی جانبازان برای معالجه به خارج از کشور گفت: سال گذشته تنها تعداد 12 نفر اعزام جانبازان به خارج از کشور داشتیم.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار