انتفاضه قدس در هفته اول سال 2017

در اولین هفته از سال تازه میلادی، یک شهروند فلسطینی به شهادت رسید، ده ها نفر دیگر به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست زخمی شدند و در مقابل یک شهرک‌نشین صهیونیست نیز به هلاکت رسیده و چندین نفر دیگر هم زخمی شدند.
کد خبر: ۲۲۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ - 08January 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نظامیان رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه گذشته قایق محمد احمد هسی ماهیگیر 32 ساله فلسطینی ساکن نوار غزه را پس از تعقیب و گریز هدف تیراندازی قرار دادند، که در نهایت این قایق غرق شد.

خانواده این ماهیگیر فلسطینی پس از چهار روز جست‌و‌جو موفق به یافتن جسد وی در آب‌های غزه نشدند و در نهایت روز گذشته شنبه اعلام کردند که او به شهادت رسیده است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،‌ تا پایان اولین هفته از سال جدید میلادی، هنوز هم پیکر پاک 7 نفر از شهدای انتفاضه قدس نزد دشمن صهیونیستی توقیف است. این در حالی است که این رژیم روز گذشته نیز جسد شهید حاتم شلودی 26 ساله و محمد رجبی 16 ساله را به خانواده هایشان تحویل داد.

پایگاه خبری انتفاضه اعلام کرد که در هفته گذشته بیش از 123 فلسطینی از جمله 18 کودک و 3 زن به اسارت نظامیان صهیونیست در آمده‌اند.

همچنین سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان نیز 10 شهروند فلسطینی از جمله شیخ رائد قوزح، اسیر آزاده فلسطینی را بازداشت کرده و دو نفر دیگر را نیز به منظور تحقیق و بازجویی احضار کرده‌اند.

از سوی دیگر، در سال جدید 3 مورد اعتصاب غذا ثبت شده است، که یکی از آن‌ها صهیب ابو جارور زندانی سیاسی فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که پس از تمدید مدت بازداشتش دست به اعصاب غذای نامحدود زد، همچنین مالک غنیمات اسیر فلسطینی 22 روز پی‌در‌پی است که در زندان‌های صهیونیستی اعتصاب غذا کرده و پدر بلال ابو عمرو اسیر فلسطینی ساکن الخلیل که به نشانه همبستگی با فرزندش و در اعتراض به ادامه بازداشت او اعتصاب غذا کرده است.

این در حالی است که در هفته‌ای که گذشت، در عملیات قهرمانانه حیفا یک صهیونیست به هلاکت رسیده و یک صهیونیست دیگر نیز زخمی شد.

همچنین در عملیاتی دیگر در اراضی اشغالی یک صهیونیست به شدت مجروح شد.

یکی از فرماندهان تیپ گولانی در ارتش رژیم صهیونیستی نیز که در جریان جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 به ضرب گلوله یکی از تک‌تیراندازان گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس زخمی شده بود و از آن زمان در بیمارستان در حالت کما قرار داشت، سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسید.

جوانان فلسطینی در این یک هفته نزدیک به 100 مرتبه در سرتاسر اراضی اشغالی فلسطین با صهیونیست ها درگیر شدند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها