مدیر مرکز مستند سفیر خبر داد؛

تولید مستند با موضوع «نفوذ» و «قطعنامه ۵۹۸»

مدیر مرکز مستند سفیر گفت: دو مستند با موضوعات بازخوانی «قطعنامه 598» و «نفوذ» خواهیم ساخت.
کد خبر: ۲۲۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ - 08January 2017
تولید مستند با موضوع «نفوذ» و «قطعنامه ۵۹۸»به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حمیدرضا جعفریان مدیر مرکز مستند سفیر درباره توجه جشنواره عمار به آثار ارایه شده از سوی این مرکز گفت: 12 اثر به جشنواره ارایه دادیم که از میان آثار 4 اثر مورد توجه داوران قرار گرفت. اما نکته قابل توجه این است که مستند «آقای نخست وزیر» متاسفانه به تشخیص داوران مورد تشویق قرار نگرفت و هیچ جایزه ای نه از عمار و نه از جشنواره سینما حقیقت دریافت نکرد و به نظر می رسد این فیلم مورد بی مهری قرارگرفته است. در جشنواره عمار محتوای اثر مورد پسند قرار نگرفت.

وی ادامه داد: فیلم هم اینک در  گروه هنر و تجربه در حال اکران است و برنامه هایش اعلام شده است. اخیرا کارگردان، دکتر ظریف را برای دیدن این مستند از طریق رسانه دعوت کردند که به تماشای مستند بنشینند. پیش از این نیز وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی این مستند را در موزه سینما دیدند. این مستند بازخوانی تاریخی است و سرانجام  اعتماد به آمریکا را در مقطعی از کشور روایت می کند. که با اقبال مخاطب مواجه شد و در گروه  هنر و تجربه در سانس های فوق العاده به نمایش درآمده است در قم هم با اقبال مواجه شده و به سانس های فوق العاده رسید.

جعفریان در ادامه درباره دلایل دیده نشدن فیلم در جشنواره سینما حقیقت و عمار گفت: در خصوص کیفیت فیلم خوبی است و به لحاظ تکنیکی، فنی و هنری مورد توجه کارشناسان قرار گرفت حتی آقای فراستی که منتقد سختگیری است در مراسم رونمایی فیلم گفتند فیلم خوبی است. فیلم جانب انصاف را رعایت کرده و  تاریخ  را بازخوانی کرده است. برخی نسبت به این نوع روایت موضع دارند. برخی طرفداران مصدق معتقدند نقش مصدق در ملی شدن نفت را باید پررنگ تر به نمایش می گذاشتیم و فدائیان اسلام را تروریست معرفی می کردیم اما برخی معقتدند چرا نقش آیت الله  کاشانی را کمرنگ جلوه دادید و مصدق به اسلام سیلی زد اما در فیلم دیده نمی شود.

مدیر مرکز مستند سفیر گفت: مساله فیلم دعوای میان آیت الله کاشانی و مصدق نبود این که فیلم قضاوت کند آیا مصدق فراماسونر بوده یا نبوده این فیلم  بازخوانی یک اتفاق معاصر است. در این فیلم مخاطب به این مهم توجه داده می شود؛ کسانی که به آمریکا اعتماد کردند جواب مثبت از سوی آمریکا ندیدند و آمریکا برعلیه آنها اقدام کرده است.

وی درباره تمدید اکران فیلم در گروه هنر و تجربه گفت: با توجه به سانس‌های فوق‌العاده که فیلم دارد احتمال تمدید فیلم وجود دارد.  

جعفریان درباره برنامه مرکز مستند سفیر تا پایان سال گفت: اکران دانشگاهی  مستند «رویای ایرانی» که به  حضور خبرنگار امریکایی اشاره دارد و توسط آقای رضوانی (مهارنشده) ساخته شده برنامه ریزی می شود. و تا پایان سال دو مستند «آقای نخست وزیر» و «شب نامه» از رسانه ملی پخش می شود. دو کار بلند هم با موضوعات بازخوانی قطعنامه 598 و نفوذ خواهیم ساخت.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار