به کوشش کارگردان قمی صورت گرفت؛

درخشش مستند «از تبار حبیب» در جشنواره عمار

مستند «از تبار حبیب» به کارگردانی مصطفی کوچکی از پاسداران هنرمند سپاه استان قم، در جشنواره های فیلم کشور بخصوص فیلم عمار درخشید.
کد خبر: ۲۲۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ - 08January 2017

به گزارش دفاع پرس از قم، مصطفی کوچکی با اشاره به موضوع مستند «از تبار حبیب» اظهار داشت: این فیلم به روایت زندگی شهید احمد کوچکی مسن ترین رزمنده و شهید هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.

وی افزود: روستای «چپقلوی» همدان محل زندگی شهید کوچکی و مکان فیلم برداری این مستند 17 دقیقه ای بود که سه ماه نوشتن فیلم نامه، 9 روز تصویر برداری و 45 روز تدوین صرف آن شده است.

نوه شهید احمد کوچکی با اشاره به اینکه وی به تاسی از شهدای کربلا همچون حبیب بن مظاهر(ع) قدم در راه جبهه و شهادت گذاشت، خاطرنشان ساخت: به همین علت نام «از تبار حبیب» برای این فیلم انتخاب شده است.

کارگردان و تدوینگر فیلم که از پاسداران هنرمند سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) می باشد، ابراز کرد: این مستند در جشنواره های مختلفی مثل جشنواره مهاجرانه ها در استان مرکزی و جشنواره نیرو های مسلح کشوری صاحب رتبه شده و امسال نیز لوح افتخار فیلم داستانی در جشنواره فیلم عمار را به خود اختصاص داده است.

یادآور می شود: کتاب «حماسه بابا» نوشته عظیم سرودلیر همرزم شهید کوچکی در دوران دفاع مقدس، در مهرماه سال جاری همزمان با هفته دفاع مقدس، در فامنین همدان رونمایی شد.

شهید احمد کوچکی 68 سال سن داشت که در خرداد سال 60 در منطقه فیاضیه خرمشهر به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها