آیت‌الله یزدی:

هاشمی وزنه نظام بود/ برای رفع مشکلات قوا هاشمی الگو بود

رییس سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی وزنه نظام بود، گفت:‌ برای رفع مشکلات قوا هاشمی الگو بود.
کد خبر: ۲۲۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ - 08January 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «آیت‌الله محمد یزدی» رییس سابق مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگوی زنده تلفنی با برنامه تلویزیونی جهان‌آرا ضمن عرض تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: ‌مرگ بهترین موعظه برای ما است. بنده از روزهای اول انقلاب تا به امروز با آیت‌الله هاشمی مانوس بودیم.

وی گفت:‌ زندگی ایشان فصل‌های مختلفی دارد. مرحوم هاشمی از شخصیت‌های تاریخ انقلاب بود که همیشه خدمتگزار و همراه بود. ایشان از دوران جنگ همیشه به مناطق مختلف جنگی سرکشتی می‌کرد.

رییس سابق مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:‌ در جریان هیئت سه نفره که اختلافات مرحوم رجایی و بنی صدر را بررسی می‌کرد ایشان نقش خوبی داشتند. مرحوم هاشمی رییس مقننه بودند که بنده مامور حل مشکلات شدم. بعد از جریان هیئت سه نفره اسناد هیئت سه نفره را به آقای هاشمی دادم که گفتند بهترین جای مناسب برای بایگانی این مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی است.

آیت‌الله یزدی عنوان کرد: بعد از رحلت امام(ره) وقتی ایشان رییس جمهور بودند وقتی مسئولین می‌خواستند صورت اموالشان را ارائه کنند ایشان صورت اموالشان را به ما دادند. وقتی جلسه قوه قضاییه برگزار می‌شد بیشتر مشکلات قوه را در جلسات حل می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ هاشمی در اواخر که مسئولیت مجمع تشخیص مصلحت را بر عهده داشتن رابطه خوبی با اعضا داشتند. ایشان عضو مجمع روحانیون مبارز تهران نیز بودند و ما در جلسات شرکت می‌کردیم که وی را زیارت می‌کردیم، ایشان وزنه نظام بود و عمری برای کشور خدمت کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار