حجت‌الاسلام نمازی:‌

باید با قدرت در راه شهدا کار کنیم/ پایبندی به موضوعات قرآنی دفاع ما را «مقدس» کرد

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر می‌خواهیم در نشر ارزش‌های دفاع مقدس توفیقی داشته باشیم، باید با اخلاص و توکل به خدا عمل کنیم و در این صورت عمل ما موثر خواهد بود. وظیفه ما این است که با قوت و قدرت و بدون توجه به کمبودهای مادی در راه شهدا کار کنیم.
کد خبر: ۲۲۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ - 09January 2017
باید با قدرت در راه شهدا کار کنیم/ پایبندی به موضوعات قرآنی دفاع ما را «مقدس» کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین نمازی رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه و درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: وجود مرقد کریمه اهل بیت در قم، افتخاری برای  ایران اسلامی است.
 
وی افزود: از آیت الله مرعشی نجفی پرسیدند که چرا به جای نجف به قم آمدید. ایشان فرمودند که پدرم به نجف عشق می‌ورزید و به دنبال یافتن قبر حضرت فاطمه بود. ذکری دریافت کرد و قرار شد، 40 هفته این کار را انجام بدهد. هفته 38  یا 39، رویای صادقه‌ای می‌بیند که یکی از ائمه معصومین از ایشان می‌پرسند به دنبال چه هستی و پدرم می‌گوید به دنبال قبر مادرم هستم. امام می‌فرمایند قضا و قدر الهی بر این تعلق گرفته است که قبر مخفی باشد اما نه بر شما کریمه اهل بیت.
 
حجت الاسلام و المسلمین نمازی گفت: آن زمان به مانند امروز صفت کریمه اهل بیت شناخته شده نبوده است. لذا پدر آیت مرعشی نجفی در میان کتب تحقیق می‌کنند و متوجه می‌شوند که حضرت معصومه کریمه اهل بیت است و به قم می‌روند.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه با فضیلت‌ترین دختر امام موسی کاظم(ع) بود. به طوری که وقتی شیعیان خدمت امام رسیدند و گفتند سه روز منتظر ماندیم تا سوالاتی از شما بپرسیم و پاسخی دریافت کنیم اما نشد و بانویی سوالات را از ما گرفت و پاسخ داد و آن پاسخ ها را به امام نشان دادند، امام فرمود پدرش فدایش شود، پاسخ ما نیز همین است. 
 
وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس بارها با شرایط سختی مواجه شدیم؛‌ اما امام(ره) فرمودند که مغموم نشوید و با توکل به خدا استقامت کنید. 
 
حجت الاسلام و المسلمین نمازی گفت: هیچ مؤثری در جهان جز خدا نیست و از جایی که حساب نمی‌کنیم، خداوند به ما روزی می‌دهد. روزی نیز تنها نان نیست بلکه پیروزی بر دشمن نیز روزی است. اگر با اعتقاد به خدا کار کنیم، دنیایمان نیز درست می‌شود. امام علی فرمودند که اگر به دین خدا عمل کنید، دنیایتان نیز آباد می شود. 
 
رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اگر در نشر ارزش‌های دفاع مقدس بخواهیم توفیقی داشته باشیم باید با اخلاص و توکل به خدا عمل کنیم و در این صورت عمل ما موثر خواهد بود. وظیفه ما این است که با قوت و قدرت و بدون توجه به کمبودهای مادی در راه شهدا کار کنیم. 
 
حجت الاسلام و المسلمین نمازی بیان کرد: آنچه دفاع ما را مقدس کرد توجه و پایبندی به موضوعات قرآنی و ارزش‌های اسلامی بود. هر کاری که اخلاص در آن باشد حتی به مقدار کمی، موثر خواهد بود و اگر در کاری ریا باشد، آن کار باطل است. نکته جالب توجه است که ریا در نماز تنها عاملی است که موجب عدم صحت و قبولی نماز می شود. 
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار