دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

واکنش مقامات بین‌المللی به رحلت آیت‌الله هاشمی

شخصیت‌های مختلف عربی و اسلامی با صدور پیام‌هایی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۲۲۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ - 09January 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شخصیت‌های مختلف عربی و اسلامی با صدور پیام‌هایی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.
 
شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح با ارسال تلگراف تسلیتی به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، درگذشت آیت‌الله هاشمی را به وی تسلیت گفت. 
 
نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق و دبیرکل حزب دعوت اسلامی نیز درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت. المالکی در پیام تسلیتی به حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به ایشان تسلیت گفت. 
 
«فواد معصوم» رئیس جمهور عراق پیام تسلیتی را برای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ارسال کرد و درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت. 
 
«نارندرا مودی» نخست وزیر هند طی پیامی در توئیتر اعلام کرد که از طرف یک میلیارد و 250 میلیون نفر از هموطنانم عمیق‌ترین تسلیت‌ها را برای درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به ملت ایران ابراز می‌کنم.

«عبدالله گل» رئیس‌جمهور سابق ترکیه با انتشار پیامی در فضای مجازی به خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد. وی در این پیام که در صفحه توئیتر خود منتشر کرده آورده است: تسلیت عمیق خود را به خانواده ایشان و مردم ایران ابراز میدارم.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان طی پیامی اظهار داشت: با کمال تأسف اطلاع یافتیم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از پیشگامان انقلاب اسلامی ایران  و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی داعی حق را لبیک گفته است. ارتحال این شخصیت عالی و مبارز ضایعه جبران‌ناپذیر برای دولت و ملت بزرگ ایران به شمار می‌رود. این ضایعه اسفناک را به دولت و ملت شریف برادر ایران خاصتا خانواده و فرزندان آن مرحوم تسلیت می‌گویم و برایشان جنت فردوس ازبارگاه خداوند پاک مسئلت می‌کنیم.

«عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق شامگاه یکشنبه در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به دولت، ملت و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

«گری لوئیس» نماینده سازمان ملل در ایران با انتشار پیامی در فضای مجازی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. وی در این پیام از طرف تمام کارمندان سازمان ملل متحد درگذشت رئیس‌جمهور سابق ایران را تسلیت گفته است.

«ناصر ابو شریف» رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران به مناسبت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانیه‌ای را به شرح ذیل صادر کرد: خبر درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از یاران دیرین حضرت امام خمینی (ره) واز ارکان مبارزات انقلاب اسلامی طی چند دهه گذشته ضایعه‌ای عظیم و جبران‌ناپذیر برای عاشقان انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان به‌ویژه مبارزان فلسطین محسوب می‌شود.

به نیابت از ملت فلسطین و به نمایندگی از رهبران و مبارزان جنبش جهاد اسلامی فلسطین درگذشت این مبارز که سال‌های زیادی از عمر خویش را وقف حمایت از آرمان فلسطین کرده بودند، به ولی امر مسلمین ، خانواده آن مرحوم، تمامی آحاد ملت ایران و همه دوستداران انقلاب اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.
 
خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در ایران، در گذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
 
«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان طی پیامی در گذشت آیت‌الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت را به ملت ایران تسلیت گفت.

وی در این پیام اظهار داشت: با شنیدن خبر ارتحال آیت‌الله رفسنجانی بسیار متاثر شدم، ایشان در دورانی که رئیس جمهوری ایران بودند و همچنین در دیگر وظایفی که به عهده داشتند، شخصیتی تاثیر‌گذار در تمام مسائل منطقه بودند و محبوبیت بسیاری در قلب‌های طرفداران خویش داشتند.

اشرف غنی همچنین به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان مراتب تسلیت خویش را به رهبر جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهوری و خانواده آیت الله رفسنجانی و دولت و مردم ایران ابراز و برای ایشان جنت برین آرزو کرد.

انتهای پیام/411
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار