دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

رقابت اعراب خلیج‌فارس در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

طی هفته‌‌های اخیر، رقابت گسترده‌ای میان مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس بر سر رابطه با رژیم اشغالگر قدس شکل گرفته است؛ کشورهایی که همزمان بر سر تلاش برای نابود کردن سوریه و عراق نیز به رقابتی تنگاتنگ مشغول هستند.
کد خبر: ۲۲۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ - 09January 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، این روزها پایتخت‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج همیشه فارس به میدانی برای حضور هرچه بیشتر مقامات و خاخام‌های صهیونیست بدل شده‌اند. اگرچه دولت‌های عربی آفریقا، به‌ویژه مصر و تونس، بنیانگذار سازش با رژیم اشغالگر قبلی اول مسلمانان هستند؛ اما امروز دیگر باید نقش محوری در رابطه با اسرائیل جنایتکار را متوجه مقامات کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس دانست.

اگرچه مدت‌هاست که همدستی مقامات عربی به‌ویژه سعودی با اسرائیل در کشتار مسلمانان به‌ویژه در فلسطین و لبنان طی حملات این رژیم علیه غیرنظامیان و اهداف مهم در این دو کشور به‌صورت نامحسوس و در مواردی محسوس مورد بررسی تحلیلگران نزدیک به جبهه مقاومت اسلامی قرار گرفته بود؛ اما بحران سوریه و ورود دیگر اعضای محور مقاومت به این کشور جهت مقابله با تروریسم تکفیری مورد حمایت شیاطین جنوب خلیج فارس، سرانجام باعث شد مقامات سعودی پرهیز و خویشتن‌داری را کنار گذاشته و رسما از ارتباطات خود با جرثومه فساد و جنایت در غرب آسیا پرده بردارند.

سفر انور عشقی ژنرال بازنشسته و مشاور ویژه «امیر بندر بن سلطان» به تل‌آویو در مرداد‌ماه امسال اگرچه برای بسیاری از افراد که هنوز هم سعودی‌های خیانتکار را نمونه‌ای از حکام متعهد به مبانی اسلام می‌دانستند، بسیار شوکه کننده بود؛ اما تکان‌دهنده‌ترین بخش ماجرا ادعاهای وقیحانه همراهان عشقی مبنی بر «صلح‌طلب بودن جامعه اسرائیل» و «متمدن بودن صهیونیست‌ها» و چنین مسائلی است آن هم هنگامی که طی این سفرهای خیانت‌آمیز، با قاتلان و طراحان عملیات‌های تیمی علیه مجریان حملات شهادت‌طلبانه انتفاضه سوم دیدار و گفت‌وگو صورت می‌گیرد.

عکس‌های یادگاری انور عشقی با مقامات صهیونیست به خوبی نشان می‌دهد که مقامات سعودی با این سفر، رسما پرده از روابط میان ریاض و تل‌آویو برداشتند. با این حال وزارت خارجه رژیم اشغالگر حجاز مدعی شد که این سفر با تأیید فرمانروای پیر و فرتوت این رژیم یعنی «سلمان بن عبدالعزیز» نبوده است؛ اما داشتن سمت رسمی از سوی انور عشقی در دستگاه حکومتی رژیم وهابیت به خوبی نشان می‌دهد که این سفر با تأیید مقامات ارشد رژیم سعودی بوده است.

رژیم وهابیت از سفر انور عشقی به فلسطین اشغالی و دیگر اقدامات از این دست دو هدف عمده را دنبال کرده و می‌کند:

یک:‌ بر هم زدن وحدت و ایجاد تفرقه در اردوگاه جهان اسلام از طریق نزدیک شدن به اسرائیل به‌عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران زیرا سعودی‌ها هر نوع تقویت مواضع و پیشرفت در اهداف ایران را به ضرر خود می‌دانند؛ اگرچه مسئولان ایرانی بارها علی‌رغم رفتارهای خیانت‌کارانه حکام وهابی حجاز سعی بر اصلاح روابط میان دو کشور کرده‌اند؛ اما رفتارهای مقامات سعودی به خوبی نشان داده که دولت جنایت‌کار حاکم بر سرزمین عربستان نه‌تنها به‌دنبال همراهی با جمهوری اسلامی نیست بلکه به هر بهانه‌ای برای ضربه زدن به ایران متوسل می‌شود. بنابراین این رژیم هیچ ابایی از اینکه در راه دشمنی با ایران، به سوی رژیم اشغالگر قبله اول مسلمین دست دوستی دراز کند، ندارد. این دوستی تا جایی ادامه یافته که رژیم اشغالگر حرمین شریفین به رژیم اشغالگر قدس تضمین داده که در صورت هر نوع اقدام نظامی از سوی تل‌آویو علیه تهران، ریاض پایگاه‌های هوایی این رژیم را در اختیار خلبانان بنی‌سعود قرار خواهد داد تا با خیال راحت اهداف مورد نظرشان در خاک ایران را بمباران کنند!

دو: ارتباط رژیم وهابیت با رژیم صهیونیسم باعث می‌شود که بسیاری از افراد ناآگاه در جهان اسلام، این موضوع را نوعی مشروعیت برای ارتباط با یهودیان تندروی اشغالگر فلسطین تلقی کنند و در نتیجه قضیه فلسطین به سمت فراموشی برود. یکی از محورهای اصلی تلاش عربستان سعودی و متحدانش از حمایت گروه‌های تروریستی در سوریه نیز به پا کردن آتش فتنه در آن کشور برای فراموش کردن قضیه فلسطین در میان مسلمانان به‌ویژه اهل تسنن است.

گسترش روابط ریاض و تل‌آویو تا حدی جلو رفته است که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد رژیم وهابیت، با کمک اطلاعاتی ارتش رژیم اسرائیل اقدام به شناسایی افسران مهم و کارآمد ارتش مصر کرده و دستور اجرای عملیات ترور آنان را صادر کرده است که اولین مورد آن عملیات ترور تیمسار عادل رجائی فرمانده لشکر نهم زرهی ارتش مصر، که پیش از آن مسئول نابودسازی تونل‌های امدادرسانی بین غزه و مصر بود، هنگام خروج از منزلش در شهر «عبور» در شرق پایتخت مصر در حدود سه ماه قبل است.

اگرچه رژیم وهابیت با تمام این اقدامات ثابت کرده که در رأس هرم گسترش روابط با دولت اشغالگر صهیونیست قرار دارد؛ اما این به معنی عدم تلاش از سوی دیگر دولت‌های عربی در مورد نزدیک شدن هرچه بیشتر به اسرائیل نیست. دولت امارات یکی از دولت‌هایی است که طی ماه‌های اخیر اقدام به گسترش روابط با اسرائیل کرده است. نمود این قضیه را می‌توان در انجام مانورهای نظامی مشترک اخیر میان ابوظبی و تل‌آویو، که تحت نظر آمریکا و نیروهای ناتو در تابستان امسال انجام گرفت، مشاهده کرد اما تلاش‌های امارات برای نزدیک شدن به اسرائیل نتوانست به پای دوستش یعنی بحرین برسد.

دولت بحرین رابطه با رژیم صهیونیستی را از سال 1994 (1373) طی بازدید رسمی یکی از وزرای دولت اسحاق رابین از منامه آغاز کرد. این سفر نخستین سفر رسمی یک مقام رژیم اشغالگر قدس به یکی از پایتخت‌های حاشیه جنوب خلیج فارس بود. وی در این سفر با چند تن از مقامات شاخص بحرین دیدار و پس از بازگشت به تل‌آویو، اعلام کرد که هدفش از این سفر چیزی جز تلاش برای گسترش روابط دو کشور نبوده است. وی طی جلسه‌ای با نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیست (کنست) به نقل از محمد بن مبارک آل خلیفه وزیر خارجه وقت رژیم حاکم بر جزیره بحرین گفت: «پیام دوستی و صلح ما را به ملت اسرائیل (!) برسان و بگو که ما به‌دنبال گسترش همکاری اقتصادی با اسرائیل هستیم!»

دولت بحرین طی 22‌سال گذشته اقدامات بسیاری جهت گسترش رابطه با رژیم صهیونیستی انجام داده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امضای قانون تجارت آزاد با آمریکا و در نتیجه خرید و فروش کالاهای تولید شده توسط صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی و دعوت پادشاه بحرین از صهیونیست‌ها برای دفاع از حکومت‌های عرب در برابر ایران و حزب‌الله لبنان اشاره کرد؛ اما عجیب‌ترین اتفاق چند هفته قبل به‌وقوع پیوست. طی سفر هیأت خاخام‌های جنبش افراطی «حباد» به منامه، که با عید روشنایی یهودیان (حنوکا) مصادف و به دعوت رسمی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین بود، مراسمی توأم با رقص و آواز با حضور یهودیان اسرائیلی و شیوخ بحرینی در منطقه‌ای در غرب منامه برگزار شد که طی آن شیوخ عرب شمعدان یهودی را به افتخار اسرائیل و یهودیان هم‌پیمان آن بلند کردند!

اگرچه این اقدام با مخالفت قاطع علمای شیعه بحرین روبرو شد؛ اما این اتفاقات به خوبی نشان می‌دهد که دولت‌های مرتجع جنوب خلیج فارس برای مقابله با محور مقاومت، حتی از کم‌ترین تلاش‌ها برای نزدیک شدن به تل‌آویو و خیانت به ملت فلسطین فروگذار نیستند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار