خانواده شهدای ترور «آغازی بر پایان منافقین» را منتشر کردند

بنیاد هابیلیان خانواده شهدای ترور کشور به مناسبت سالروز اعلام شورش مسلحانه منافقین علیه نظام اسلامی از ویژه‌نامه «۳۰خرداد؛آغازی بر پایان شورشگری منافقین» و نرم افزار چند رسانه ای «شورش نافرجام» رونمایی کرد.
کد خبر: ۲۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ - 22June 2014

خانواده شهدای ترور «آغازی بر پایان منافقین» را منتشر کردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، بنیاد هابیلیان، خانواده شهدای ترور کشور همزمان با سالگرد اعلام شورش مسلحانه منافقین در 30 خرداد، ویژه نامه «30خرداد؛ آغازی بر پایان شورشگری منافقین» را با هدف بررسی حرکت مسلحانه منافقین علیه انقلاب اسلامی در سال 1360، منتشر کرد.
 
این ویژهنامه شامل چند عنوان مقاله، مصاحبه، سند، میزگرد، روزشمار وقایع منتهی به 30 خرداد، خاطرات مبارزین، جداشدهها و همچنین دیدگاه های منافقین از این واقعه می باشد.
 
همچنین نرمافزار چند رسانهای «شورش نافرجام» شامل مطالب متنوعی همچون آغاز عملیات مسلحانه منافقین از نگاه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مسئولین نظام و مقالات و گفتوگوها درباره این موضوع انتشار یافته است.
 
30خرداد1360 به روایت افراد جداشده از منافقین، اعترافات سرکرده منافقین و دستگیرشدهها، بازخوانی مطبوعات و گالری تصاویر و کتابخانه و معرفی شهدای این روز از دیگر بخشهای این نرمافزار است.
 
پس از تصویب بررسی طرح عدم کفایت سیاسی بنیصدر در مجلس شورای اسلامی، منافقین که میپنداشتند بهانه و فرصت مناسبی برای اعلام شورش علیه امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی به دست آوردهاند بهسرعت به تدارک و آمادهسازی حرکتی مسلحانه و وسیع و گسترده در 30خرداد1360 پرداختند و دهها نفر را به شهادت رسانده و صدها تن را نیز مجروح ساختند.
 
سرکرده منافقین به هوادارانش گفته بود که ظرف چند روز، شهر را تسخیر خواهد کرد. اما بعد مشخص شد که او در محاسباتش دچار اشتباه شده است و آن مانور مسلحانه از ساعت 4 بعدازظهر شروع شد و اوایل شب شکست خورد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار