رییس پلیس آگاهی ناجا:

باید زمینه کاهش وقوع جرم در جامعه فراهم شود

رییس پلیس آگاهی ناجا گفت: به جای تحمیل مجازات بر مجرمین، با انجام فعالیت‌های مطالعاتی درباره چرایی و چگونگی وقوع جرم و با هدایت و پشتیبانی مراکز علمی باید زمینه کاهش وقوع جرم را در جامعه ایجاد کنیم.
کد خبر: ۲۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹ - 22June 2014

باید زمینه کاهش وقوع جرم در جامعه فراهم شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، «سردار بتولی» رییس پلیس آگاهی ناجا در دومین همایش معاونین و مدیران آموزشی سازمانها و دستگاههای دولتی اظهار کرد: تحقق عدالت در بودن امنیت است. کار ویژه دولتها تامین امنیت است که بر همین اساس نظامهای یکسویه از پالا به پایین شکننده خواهند بود، اما نهادهای مردمسالار که بر اساس تفاهم و تعامل با مردم است از نظام مقتدرتری برخوردارند.

وی با بیان این مطلب که تامین امنیت بر دوش سازمانهای قضایی و انتظامی است، تصریح کرد: به دلیل نوع ماموریت ناجا، ما با مجرم برخورد کرده و پس از شناسایی و دستگیری، وی را به مراجع قضایی تحویل میدهیم و مراجع قضایی با صدور حکم، مجرم را روانه زندان میکنند.

رییس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به سرانجام زندانیان در سال گذشته گفت: 2 هزار و 171 نفر تعداد کل سارقین بودند که تعداد 313 نفر از این سارقین تا پایان سال در زندان ماندند.

بتولی با بیان اینکه دو نوع جرم توسط مجرمین انجام میشود، گفت: جرم خشن و جرم خرد جرایمی هستند که هم مردم آنها را میبینند و هم تعداد پروندهها روز به روز افزایش یافته و امنیت را با کاهش مشارکت مردمی تحت تاثیر قرار میدهد که در نتیجه باعث کاهش توانایی پلیس در رسیدگی به جرایم خواهد شد.

وی ادامه داد: به جای تحمیل مجازات بر مجرمین، با انجام فعالیتهای مطالعاتی درباره چرایی و چگونگی وقوع جرم، باید از تجربیات بدست آمده است از این افراد بهرهبرداری کرده و با هدایت و پشتیبانی مراکز علمی، زمینه کاهش وقوع جرم را در جامعه ایجاد کنیم.

رییس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اهم سیاستها و برنامههای پلیس آگاهی در سال 93 گفت: مجموعه اقدامات در ستاد و اصناف باید به نحوی برنامهریزی شود که هزینه انجام جرم بیشتر از منافع حاصل آن باشد تا مجرمین نتوانند به راحتی مرتکب جرم شوند.

سردار بتولی با بیان اینکه کاهش وقوع جرم از طرحهای موثر در مدیریت بر جرم است، گفت: باید با استفاده از اقدامات بازدارنده از قبیل طرح کارآگاهان، ایجاد آزمایشگاه روانشناسی، طرح ایجاد و راهاندازی پایگاههای آگاهی در دانشگاه علوم انتظامی، بر وقوع جرم مدیریت کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار