امیر پوردستان:

آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران دچار شوک ژئوپلیتیک شد/ اجازه ندهیم فرهنگ دفاع مقدس تحریف شود

جانشین فرمانده کل ارتش گفت:‌ با پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها دچار یک شوک سیاسی و ژئوپلیتیکی شدند و تمام معادلاتشان بر هم خورد.
کد خبر: ۲۲۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ - 09January 2017
آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران دچار شک ژئوپلیتیک شد/ اجازه ندهیم فرهنگ دفاع مقدس تحریف شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به سالروز عملیات کربلای پنج اظهار داشت: این عملیات از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار بوده و ثمرات و برکات فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در پی داشته است.

وی افزود: در این عملیات شهدای بزرگی همچون خرازی، کلهر، میثمی و دقایقی را تقدیم انقلاب کردیم که هر کدام استوانه‌هایی بودند.

امیر پوردستان با اشاره به اهمیت پیروی از امام زمان (عج) ولایت‌مداری گفت: فرهنگ و آموزه‌های عاشورا به ما یاد می‌دهد که چگونه با تمام وجود و سلول‌هایمان در خدمت و پا در رکاب امام زمان(عج) و در عصر غیبت ولی‌فقیه زمان باشیم.

وی تصریح کرد‌: ملت بزرگ ایران با تأسی از همین فرهنگ و آموزه‌های عاشورایی به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفته و رژیم پهلوی را به زیر کشیدند و همچنین با استعانت از همین فرهنگ توانستند در برابر رژیم بعث عراق بایستند و حرف حق را به کرسی بنشانند.

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه با تاکید بر روند سلطه‌گری آمریکا از گذشته تا بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها دچار یک شوک سیاسی و ژئوپلیتیکی شدند و تمام معادلاتشان بر هم خورد. زیرا ایران قبل از انقلاب یکی از اقمار آمریکا محسوب می‌شد که با پیروزی انقلاب، آمریکا آنرا از دست می‌داد و در پی آن نیز امتیازات فراوانی که داشت را از کف داد.

وی با اشاره به مزیت‌های ایران قبل از انقلاب برای آمریکا تصریح کرد: آمریکایی‌ها به واسطه دسترسی ایران به آب‌های آزاد در جنوب کشور مسیر انتقال انرژی را کنترل کرده و از آن به‌عنوان یک ظرفیت تنبیهی برای کشورهای خاطی استفاده می‌کردند.

امیر پوردستان گفت: از آنجایی‌که ایران مرز وسیعی با شوروی داشت، آمریکایی‌ها از این ظرفیت جهت کسب اطلاعات و ایجاد سیستم‌های الکترونیکی و شنودی استفاده می‌کردند و بدین صورت دشمن درجه اول خود را تحت نظارت داشته و رصد می‌کردند.
 
وی یکی دیگر از مزیت‌های ایران قبل از انقلاب را برای آمریکا بازار مصرف ایران عنوان کرد و افزود: هواپیماهای آمریکایی اجناس متعددی را به کشور می‌آوردند و در ازای آن نفت و ارز فراوانی را از کشور خارج می‌کردند.

جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: ایران در آن دوران ژاندارم منطقه بود و بدین ترتیب همچون چماقی بر سر کشورهایی که با آمریکا منافع متضادی داشتند، فرود می‌آمد.

وی افزود: ایران همچنین جبهه مقدماتی ناتو در برابر ورشو محسوب شده و در زمان وقوع تهدید زمین داده و زمان را برای آمریکا و متحدانش تا زمان ورود به عرصه نزاع می‌خرید. 
 
 امیر پوردستان با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و نگرانی آمریکایی‌ها از این جریان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها هنگامی که با ادبیات جدید انقلاب اسلامی نظیر استقلال، آزادی، مردم سالاری دینی، و ولایت‌مداری مواجه شدند و فهمیدند که این ادبیات کشورهای منطقه را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد به همین خاطر از همان بدو پیروزی انقلاب برای مقابله و براندازی انقلاب اسلامی دست به اقداماتی زدند.

وی افزود: بستن کریدورهای اقتصادی، سیاست منزوی‌سازی، ایجاد موج وسیعی از ترورها و انفجارها و ایجاد ناامنی‌ها در شمال‌غرب با تشویق و تطمیع برخی عناصر ضد انقلاب و همچنین مدیریت چندین کودتای نافرجام از جمله اقدامات تخریبی آمریکا در ایران پس از انقلاب بود.

امیر پوردستان ادامه داد: آمریکایی‌ها در نهایت صدام را برای جنگ با ایران تشویق کرده و با ارائه کمک‌های گوناگون نظامی و تسلیحاتی از آن حمایت کردند. در آن دوران که سپاه پاسداران تازه تشکیل شده بود و عمده ظرفیت آن برای مقابله با ضد انقلاب استفاده می‌شد، و بخشی دیگر نیز در کردستان درگیر بودند. ارتش نیز در آن دوران با 5 لشکر نیروی زمینی و داوطلبان نیروی هوایی و همچنین مجموعه هوانیروز وارد عمل شده و در برابر تهاجمات دشمن ایستادگی کرد.  دشمن بعثی در آن زمان با 12 لشکر و 45 تیپ مستقل و همچنین بیش از 366 فروند هواپیما به کشور ما حمله کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اهمیت نشر حقایق جنگ و دفاع مقدس گفت: متاسفانه برخی آثار هنری و فیلم‌ها دشمن را ضعیف و کوچک نشان می‌دهند درحالی‌که نیروهای دشمن تا آخرین فشنگ خود می‌جنگیدند و در پیشروی‌هایی که داشتیم، بارها دیده بودیم که تیربارچی عراقی یا لوله تیربارش از شلیک متعدد گلوله ترکیده است و یا اینکه تا گردن در پوکه فرو رفته و دیگر فشنگی برای شلیک ندارد. اگر فرهنگ عاشورایی در میان مردم و نیروهای مسلح حاکم نبود، قطعا دشمن به اهداف براندازانه خود دست می‌یافت. 
 
امیر پوردستان با تاکید بر اینکه فقط نباید به بیان نقش ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس بسنده کرد و افزود: نقش مردم و دیگر نهادها همچون جهاد سازندگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 
 
وی افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری این است که نکند فرهنگ عظیم دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده شود، لذا اولین خطر اینست که نگذاریم این حادثه عظیم به دست فراموشی سپرده شود. لذا باید آنرا در دل و ذهن مردم به‌ویژه نسل جوان زنده نگهداریم.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: امروز دشمن از طریق جنگ نرم به دنبال آینده‌سازی است؛ یعنی با تغییر ارزش‌ها و باورها به‌دنبال ایجاد تغییر در 10 الی 20 سال آینده است.

وی تصریح کرد: استراتژیست آمریکایی با نام ساموئل هانتینگتون می‌گوید برخی کشورها در گذشته، برخی در حال و برخی در آینده زندگی می‌کنند؛ اما ما جزو هیچکدام نیستیم چون، آینده را ما می‌سازیم.

امیر پوردستان همچنین عدم تحریف فرهنگ دفاع مقدس را یکی دیگر از مسائل مهم این عرصه عنوان کرده و افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اینست که نگذاریم این فرهنگ دچار تحریف شود. 
 
جانشین فرمانده کل ارتش گفت:‌ کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حقیقتا کاری ارزشمند و مقدس است و درخواست بنده این است که در وحله اول به سراغ یادگاران دوران دفاع مقدس یعنی افرادی که سی و چند سال است که درد می‌کشند و نگاه به سقف آسایشگاه‌ها دوخته‌اند برویم.

وی در پایان تاکید کرد:‌ جوانان و نسل‌های بعدی ما باید از حماسه‌ها، ایثار ها و فداکاری‌های اسلاف خود آگاهی داشته باشند. 
 
 انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار