در برنامه جیوگی عنوان شد؛

رضا امیرخانی:‌ تاریخ درباره هاشمی قضاوت خواهد کرد/ شیرعلی‌نیا: دست نوشته‌های هاشمی معدنی برای تاریخ‌نگاران است

برنامه امشب جیوگی با حضور «رضا امیرخانی» نویسنده رمان و «شیرعلی‌نیا» نویسنده کتاب مصور آیت‌الله هاشمی روی آنتن سیما رفت.
کد خبر: ۲۲۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ - 09January 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، ‌برنامه امشب جیوگی با حضور «جعفر شیرعلی‌نیا» نویسنده مصور روایت زندگی آیت‌الله هاشمی و «رضا امیرخانی» نویسنده رمان و داستان روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

شیرعلی‌نیا در ابتدای این برنامه درباره زندگی‌نامه مصور آیت‌الله هاشمی اظهار داشت:‌ این مجموعه یک سه‌گانه درباره زندگی امام خمینی(ره)، کتاب دوم درباره آیت‌الله خامنه‌ای و جلد سوم درباره زندگی آیت‌الله هاشمی بود.

وی درباره مدت زمان آماده شدن زندگی‌نامه مصور آیت‌الله هاشمی گفت: سه سال و نیم درگیر کتاب بودم و شش ساعت مصاحبه با ایشان گرفتیم.

این نویسنده کشورمان درباره شخصیت آیت‌الله هاشمی بیان کرد: شجاعت در اقدام، نگاه کلی‌نگر، برنامه ریزی دقیق، هوش سرشار، سرعت آنالیز قوی و مقاومت در برابر شرایط مختلف از ویژگی‌های خاص ایشان بود.

شیرعلی‌نیا تصریح کرد: ویژگی مهم دیگر آیت‌الله هاشمی سفر به اروپا، بلژیک، سوریه، ژاپن و بیست ایالات آمریکا بود که ایشان را از سایرین مجزا می‌‌کند.

وی گفت: حوزه تخصصی من ایران و مسائل ایران بود و شخصیت آیت‌الله هاشمی یکی از شخصیت‌های بود که خواستم روایت صادقانه‌ای از زندگی ایشان داشته باشم. انگیزه من از این کتاب این بود که تجارب شخصیت‌های مختلف را ثبت کنم.

وی درباره ثبت زندگی آیت‌الله هاشمی گفت:‌ ما برای پیشرفت به جلو مجبور به نقد گذشته هستیم. با ثبت وقایع تاریخی به کمک ثبت تجربه کردم. دست نوشته‌های آیت‌الله هاشمی معدن خوبی برای تاریخ نگاران است.

رضا امیرخانی نویسنده ادبیات کشورمان در ادامه این برنامه اظهار داشت: اولین بار 17 ساله بودم که در جشنواره خارزمی وقتی قرار بود به من جایزه بدهند آیت‌الله هاشمی را دیدم. من به آقای هاشمی علاقه داشتم و این علاقه به خاطر احساسی بود که از ایشان داشتم. و فکر می‌کردم وجهی از حضرت امام خمینی(ره) را دارد.

وی گفت:‌ من از آقای هاشمی آموختم که ایشان هیچگاه گرفتار بچگانه نشد و نگاه کلانی به مسائل داشت و وارد مسائل ریز نمی‌شد. بزرگترین مشکل مخالفان آیت‌الله هاشمی این بود که می‌خواستند از راه کودکانگی وارد شوند.

این نویسنده کشورمان تصریح کرد:‌ آقای هاشمی در تمام مسائل یک تصویر بزرگ در ذهن داشت. به نظرم تاریخ درباره آیت‌الله هاشمی قضاوت می‌کند چون وارد مسائل پیش پا افتاده نمی‌شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار