سردار میر احمدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

پذیرش قطعنامه 598 بر اساس تحلیل‌های هاشمی رفسنجانی صورت گرفت

جانشین اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هاشمی رفسنجانی، به دلیل اشراف و تسلطی که در حوزه دفاع مقدس پیدا کرده بود، تحلیل‌هایی را به امام (ره) ارائه داد، که منجر به پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران شد.
کد خبر: ۲۲۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ - 10January 2017
پذیرش قطعنامه 895 بر اساس تحلیل های هاشمی رفسنجانی صورت گرفتسردار «سید مجید میر احمدی» جانشین اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره نحوه مدیریت کلان دفاع مقدس توسط مرحوم هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: ایشان از افراد مورد اعتماد و وثوق امام (ره) بود و به دلیل همراهی طولانی‌مدت با امام راحل در شکل‌گیری و پیروزی نهضت انقلاب اسلامی، امام ایشان را در دوران دفاع مقدس به سمت فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) منصوب کردند.
 
وی افزود: هاشمی رفسنجانی در این سمت برای وحدت بیشتر فرماندهان و کمک در بکارگیری ظرفیت‌های کشور جهت پشتیبانی از جبهه‌ها، نقش بسزایی ایفا کرد. به عبارت دیگر مقام معظم رهبری و هاشمی رفسنجانی در کنار یکدیگر نقش بسزایی در پیروزی‌های رزمندگان طی دوران جنگ تحمیلی داشتند.
 
سردار میر احمدی تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی اگرچه یک فرد نظامی نبود، ولی به دلیل هوشمندی و علاقه‌ای که داشت، توانست در این حوزه اشراف و تسلط پیدا کند؛ بر این اساس امام (ره) بعد از دریافت تحلیل‌های هاشمی از آینده وضعیت جبهه‌ها و کشور، تصمیم به به پذیرش قطعنامه 598 گرفتند.
 
انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار