ستاد کل ارتش روسیه:

جان باختن ۲۰ شهروند سوری بر اثر حملات هوایی آمریکا

ستاد کل ارتش روسیه در بیانیه‌ای از جان باختن ۲۰ شهروند سوری در ادلب بر اثر حملات جنگنده بمب‌افکن آمریکایی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ - 10January 2017
جان باختن ۲۰ شهروند سوری بر اثر حملات هوایی آمریکابه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ستادکل ارتش روسیه در بیانیه ای از حملات جنگنده های آمریکایی در سوریه انتقاد کرد.

در بیانیه ستادکل ارتش روسیه آمده است: یک بمب افکن آمریکایی روز ۳ ژانویه ۲۰ شهروند را در ادلب سوریه هدف قرار داد و کُشت. این عملیات به ما اطلاع داده نشده بود.

این ستاد در ادامه تصریح کرده است: عملیات آزادسازی مناطق واقع شده در حومه دمشق پایتخت سوریه در مراحل پایانی است.

پیش از این رسانه ها اعلام کردنده بودند: پس از اینکه گروههای مسلح روند گفتگوها را تعطیل کردند و تروریستهای جبهه النصره اقدام به تیراندازی کردند، جنگ میان ارتش سوریه و تروریستها در وادی بردی از سر گرفته شد.

تروریست های وابسته به جبهه النصره در وادی بردی واقع در حومه دمشق ۱۲ روز است که آب آشامیدنی شهر دمشق از چشمه فیجه را قطع کرده اند و آبرسانی در پایتخت سوریه با تانکر انجام می شود.  چشمه فیجه در روستای عین فیجه در وادی بردی بیش از ۶۵ درصدآب مورد نیاز پایتخت سوریه را تامین می کند.

ارتش سوریه برای باز کردن آب دمشق عملیاتی را علیه تروریست ها آغاز کرده است ولی گروه های مخالف نظام سوریه با این بهانه که تروریست های النصره در این منطقه حضور ندارند، گفت و گوهای مقدماتی برای آغاز مذاکرات در آستانه قزاقستان را متوقف کردند.

اخیرا نیز بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کرده بود: جبهه النصره، داعش و مناطقی که برای آزادی آن می جنگیم، از آتش بس مستثنی هستند اما منابع آبرسانی دمشق که در اشغال تروریست هاست، شامل آتش بس می شوند. ارتش سوریه وظیفه دارد با آزادسازی منطقه «وادی بردی» واقع در حومه دمشق از چنگ تروریست ها، از نفوذ آنها به پایتخت جلوگیری کند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار