اوباما در سخنرانی خداحافظی:

«برجام» از بزرگ‌ترین دستاوردهای دولت من بود/ اختلاف‌نژادی و نابرابری اقتصادی تهدیدهای فراروی آمریکاست

رئیس جمهوری آمریکا برجام، رابطه با کوبا و کشتن «بن لادن» را از بزرگ‌ترین دستاوردهای دوره هشت ساله ریاست جمهوری خود معرفی کرد.
کد خبر: ۲۲۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ - 11January 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس،‌ «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خداحافظی خود که در شهر «شیکاگو» ایالت «ایلینوی» برگزار شد؛ ضمن دعوت از مردم آمریکا به حفظ اتحاد، علیرغم همه اختلاف نظرها، از دستاوردهای دولت خود نیز دفاع کرد.

وی از توافق هسته‌ای ایران (2015) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین توفیق‌های دوره هشت‌ساله ریاست جمهوری خود نام برد و با این ادعا که «برجام» به رفع تهدیدی بزرگ منجر شده است، از آن به پیروزیی برای دیپلماسی تعبیر کرد.

اوباما که تا 9روز دیگر، رسما قدرت را به «دونالد ترامپ» برنده انتخابات ریاست جمهوری 2016 واگذار می‌کند، از بهبود اقتصادی و تداوم رشد اشتغال‌زایی به‌عنوان دیگر دستاورد دوره زمامداری خود یاد کرد، حال آنکه کشتن «اسامه بن لادن» رهبر القاعده و نیز از سرگیری رابطه دیپلماتیک با کوبا را نیز از دیگر دستاوردهای خود برشمرد.
 
وی ضمن دعوت به حفظ یکپارچگی، از تداوم نژادپرستی در آمریکا به‌عنوان یکی از عوامل نفاق در این کشور یاد کرد و به مردم درباره آزمون دشوار دموکراسی هشدار داد.
 
رئیس جمهور آمریکا تهدیدهایی که متوجه نظام  آمریکاست را نابرابری اقتصادی، شکاف‌های نژادی و فرورفتن بخش‌های مختلف جامعه در «حباب هایی» که افکار و عقاید در آنها «بر یک مجموعه واقعیت‌های مشترک» استوار نیست، توصیف کرد.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار