با حضور 3 نویسنده ایرانی در کابل انجام می‌شود؛

پیگیری نهمین جایزه «جلال» در اولین جشنواره «ادبیات داستانی افغانستان»

اولین جشنواره «ادبیات داستانی افغانستان» و تجلیل از برندگان این کشور در جایزه «جلال آل‌احمد» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ - 11January 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، رضا امیرخانی، محمدحسین جعفریان و مهدی قزلی، برای شرکت در اولین جشنواره ادبیات داستانی افغانستان و مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش ویژه افغانستان نهمین جایزه «جلال آل‌احمد»، راهی پایتخت این کشور می‌شوند تا عصر پنجشنبه در این برنامه بین‌المللی داستان‌نویسان افغانستان شرکت کنند.

در این جشنواره، رهنورد زریاب، حسین فخری و وسیمه بادغیسی از میان برندگان جایزه جلال و عباس آرمان، حسین حیدربیگی، قاموس، سرور آذرخش، مژگان مصطفوی (معین وزارت فرهنگ) استاد غضنفر (مشاور رییس جمهور افغانستان)، سیامک عبدالواحد رفیعی، آرین آرون، غلامرضا ابراهیمی، تقی واحدی، معصومه حسینی، فتانه حسن‌زاده، معصومه کوثری، عباس کوثری، فاطمه مهرآیین، استاد وفا سمندر و استاد علم گل سحر از افغانستان و دو تن از نویسندگان و مسئولان فرهنگی تاجیکستان حضور خواهند داشت.

اولین جشنواره ادبیات داستانی افغانستان، علاوه بر نویسندگان و چهره‌های زبان فارسی، میزبان نویسندگانی است که به زبان پشتو می‌نویسند. در این جشنواره، مقامات فرهنگی و دانشگاهی کشور میزبان نیز حضور خواهند داشت.

اولین جشنواره ادبیات داستانی افغانستان، عصر پنجشنبه 23 دیماه در سالن موسسه فرهنگی «نما رسانه» کابل برگزار خواهد شد.

گفتنی است امسال برای نخستین بار، جایزه ادبی جلال آل‌احمد به بررسی آثار حوزه ادبیات داستانی هشت سال گذشته افغانستان پرداخت و نهایتا چهار نفر از داستان‌نویسان این کشور را در دو بخش رمان و داستان کوتاه معرفی کرد.

رهنورد زریاب نویسنده «چارگرد قلا گشتم» و احمد ضیاء سیامک هروی نویسنده «گرگ‌های دوندر» در بخش رمان و سیدعلی موسوی نویسنده «کابل جای آدم نیست» و حسین فخری نویسنده «خروسان باغ بابر» در بخش داستان کوتاه جایزه جلال، برگزیده شدند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار