وزیر سابق اطلاع رسانی سوریه:

عربستان عملا از تحولات سوریه کنار گذاشته شده است

وزیر سابق اطلاع رسانی سوریه با اشاره به برگزار نشست آستانه در آینده‌ای نزدیک گفت: عربستان عملا از تحولات سوریه کنار گذاشته شده است.
کد خبر: ۲۲۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ - 11January 2017
عربستان عملا از تحولات سوریه کنار گذاشته شده استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهدی دخل الله وزیر سابق اطلاع رسانی سوریه
با اشاره به در پیش بودن نشست آستانه گفت: این نشست تلاش جدیدی است که با هدف پایان دادن به بحران داخلی سوریه از طریق سیاسی برگزارمی شود. درحقیقت، پس از آزادسازی حلب از لوث گروه‌های تروریستی، توازن قوای در میدان جنگ به نفع ارتش سوریه و متحدانش تغییر کرده است. بنده معتقدم، مذاکرات حقیقی برای پایان دادن به بحران داخلی سوریه بزودی برگزار می شود و این مذاکرات با حضور دولت دمشق، ترکیه، ایران تحت نظارت روسیه خواهد بود. چرا که گروه‌های مسلحی که نمایندگان آنها در نشست آستانه شرکت خواهند کرد، مورد حمایت ترکیه هستند.

پایان فعالیت گروه‌های تروریستی

وزیر سابق اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: توافقی که بین دمشق، آنکارا و تهران تحت نظارت مسکو در پایتخت قزاقستان به عمل خواهد آمد، به فعالیت تمام گروه های مسلح مخالف دولت سوریه دراین کشور پایان خواهد داد چرا که همه آنها از حمایت مالی تسلیحاتی ترکیه بهره مند هستند. بنا بر این، چنانچه در نشست آستانه توافق شود که کمک های آنکارا به گروه های مسلح معارض دمشق متوقف و به مواضع داعش حمله شود، در این صورت مرحله جدیدی  در مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه بوجود می آید که این مبارزه با همکاری ترکیه، ایران و روسیه خواهد بود. دراینجا باید به این نکته اشاره کنم ارتش سوریه و متحدانش پس از اینکه گروه های داعش و جبهه النصره را نابود ساختند به سراغ سایر گروه های مسلح معارض خواهند رفت و تکلیف آنها را روشن خواهد ساخت.

برکناری ریاض از تحولات سوریه

دخل الله در پایان درباره نقش سعودی درباره مذاکرات  آستانه گفت: ریاض عملا از تحولات  سوریه برکنار است. شما ملاحظه می کنید که ازعربستان برای شرکت در نشست آستانه دعوتی به عمل نیآمده است و این نشست با محوریت ترکیه، دمشق، ایران و روسیه برگزار می شود. بنده معتقدم، در شرایط  کنونی دمشق آمادگی ندارد که با ریاض وارد گفت‌وگو شود بلکه برایش این مهم است که مشکلات خود را با ترکیه حل و فصل کند. بنده بر این باورم که مشکلات بین دمشق و آنکارا پایان خواهد یافت.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها