نخستین جشنواره مستند «زنده رود» در اصفهان برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند «زنده رود» به منظور اعتلای تولیدات سینمای مستند ایران و ارزش‌گذاری و تقدیر از تولیدات برتر سینمای مستند کشور، در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ - 11January 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نخستین جشنواره ملی فیلم‌کوتاه مستند «زنده رود» به منظور اعتلای تولیدات سینمای مستند ایران و ارزش‌گذاری و تقدیر از تولیدات برتر سینمای مستند کشور، طی روزهای 27 تا 30 دی‌ماه 1395 با داوری «سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

هدف جشنواره مستند «زنده رود» تقویت سینمای ملی از طریق ارتقای سطح آکادمی و ایجاد زمینه کسب تجربه برای فیلم‌سازان خلاق، متفکر و خوش ذوق؛ تثبیت جایگاه فیلم مستند کوتاه به‌عنوان سینمای مستقل و آینده‌گرا؛ بازاریابی، بازارسازی و عرضه اقتصادی فیلم به نفع تولیدکنندگان فیلم کوتاه؛ توسعه و رونق بخشیدن به بازار کسب و کار داخلی با تکیه بر نیروی انسانی بومی و ایرانی است.

این جشنواره در بخش ملی با موضوع آزاد، بخش‌ ویژه با موضوع گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، نقش اقتصاد دانش‌بنیان در رونق اقتصادی، نقش و جایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی، بخش سینمای مهاجرت با موضوع فیلم‌های مستند مربوط به فیلم‌سازان مهاجر و بخش بین‌الملل (غیر رقابتی) با هدف شناسایی آثار ارزشمند سینمای مستند جهان و ایجاد روابط موثر برون‌مرزی به منظور ایجاد تعاملات مشترک، برگزار می‌شود.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، آقایان سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، محمدحسین لطیفی، شادمهر راستین، خشایار محمودآبادی و کوهیار کلاری، داوری آثار این دوره از جشنواره را برعهده دارند.

گفتنی است که نخستین جشنواره فیلم کوتاه «زنده رود» از صبح دوشنبه 27دی‌ماه 95در گلستان شهدای اصفهان افتتاح شده و در روزهای 28 و 29به اکران آثار منتخب جشنواره می‌پردازد. مراسم اختتامیه این رویداد هم عصر 30دی‌ماه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها