اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تحول استان ایلام در راه است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: عزم جدی در ایلام در راستای تحول استانی جزم شده است.
کد خبر: ۲۲۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ - 12January 2017

به گزارش دفاع پرس از ایلام، علی‌مراد اکبری در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: یک اتفاق بزرگی در استان در حال روی دادن است و بر اساس آن بالغ بر 100 هزار هکتار برای اولین بار در تاریخ این استان سطح اراضی آبی را حدود یک و دو دهم اضافه می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر در پروژه‌های منطقه مرزی و گرمسیری از 35‌ تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داریم، قرارگاه خاتم با تمام امکانات و تجهیزات کار را آغاز و امیدواریم بتوانیم در زمان مقرر و در طول برنامه‌ریزی شده این طرح را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: تامین برق قسمتی از اراضی که به روش تحت فشار در استان ایلام در حال انجام است که متاسفانه در بعضی از این نقاط فاقد برق بوده که این مسئله محدودیت‌هایی را به وجود آورده که به سمت سیستم‌های کم فشار حرکت کنیم، صدور مجوز برای 30 حلقه چاه‌های زهکشی عمودی در استان ایلام نیاز است و بر اساس پیش‌بینی‌ها در دشت عباس به دلیل کنترل سفر‌ه‌های زیرزمینی 30 حلقه چاه به صورت زیرکش عمودی طراحی که هم سطح اراضی را بیشتر و هم از شور شدن منطقه جلوگیری می‌شود.

اکبری تصریح کرد: راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ گدار خوش، پیشرفت مطلوب پروژه‌های دشت عباس با پیشرفتی بالغ بر 47 درصد، اجرای پروژه‌های رودخانه‌های مرزی با پیشرفت حدود 20 درصد و ... همه و همه نشان‌دهنده عزم جدی و خوبی در استان ایلام را در راستای تحول بنیادین استانی نشان می‌‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها