فرماندار قصرشیرین خبر داد؛

انفجار 26 مین در قصرشیرین، نفت‌شهر و سومار

فرماندار شهرستان قصرشیرین گفت: در سال جاری 26 مورد انفجار مین در قصرشیرین، نفت‌شهر و سومار رخ داده است.
کد خبر: ۲۲۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ - 12January 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، فرامرز اکبری فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 26 مورد انفجار مین در منطقه قصرشیرین، نفت شهر و سومار رخ داده که نتیجه آن فوت یک نفر و زخمی شدن 10 نفر بوده است.

وی ادامه داد: تعدادی از انفجارهای رخ داده نیز باعث آسیب به احشام، خودروهای مردم و یا دستگاه‌های مرکز مین زدایی شده است.

اکبری بیشترین موارد انفجار را نیز مربوط به نفت‌شهر و سومار دانست.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به عملیات مین‌زدایی و بازنگری که در سطح این منطقه در حال انجام است، اظهار کرد: حدود 90 نفر شامل 9 تیم 10 نفره در منطقه مشغول به کار هستند.


به گفته این مسئول، بیش از 100 دستگاه خودرو سبک و سنگین شامل 25 دستگاه بولدوزر، 20 دستگاه آمبولانس، 15 دستگاه بیل مکانیکی، 40 دستگاه خودرو سبک و ... در این منطقه مشغول کار هستند.

وی همچنین از بازنگری حدود دو هزار هکتار از اراضی منطقه خبر داد که ابتدا به صورت دستی و سپس به صورت مکانیکی انجام می‌شود و همچنان ادامه دارد.

اکبری عنوان کرد: مواردی هم از پاکسازی‌ها و بازنگری‌های موردی که به درخواست مردم بوده در این منطقه انجام شده است.

وی تاکید کرد: همچنین تاکنون حدود 80 هکتار از سنگرهای به جا مانده از زمان جنگ و مواضع مهمات که امکان وجود مین در آنها بوده، تسطیح و پاکسازی شده است.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه 100 میلیارد ریال برای عملیات پاکسازی در منطقه قصرشیرین، نفت شهر و سومار از سوی دولت تخصیص داده شده، افزود: این اقدام باعث شده موارد انفجار مین و آسیب‌های ناشی از آن بسیار کاهش یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار