فرمانده سپاه بهبهان:

فردا محل شهادت دلیرمردان بهبهانی در شلمچه گلباران خواهد شد

فرمانده سپاه بهبهان از برگزاری آئین بزرگداشت شهدای شیمیایی بهبهان در شلمچه خبر داد و گفت: در این برنامه یاد و خاطره بیش از ۹۰ شهید شیمیایی را گرامی می‌داریم.
کد خبر: ۲۲۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ - 12January 2017

به گزارش دفاع پرس از خوزستان، عبدالله خیران‌پور اظهار داشت: آئین بزرگداشت شهدای شیمیایی شهرستان بهبهان با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه روز جمعه 24 دی ماه از ساعت 14 آغاز می‌شود و مردم خوزستان و شهرستان بهبهان یاد و خاطره شهدای شیمیایی را گرامی می‌دارند.

فرمانده سپاه بهبهان بیان کرد: آئین بزرگداشت شهدای شیمیایی بهبهان در یادمان و محل شهادت این شهیدان در جاده شهید صفوی شلمچه برگزار می‌شود که تمهیدات لازم برای حضور خانواده‌های شهدا و مردم اندیشیده شده است.

وی در این ارتباط توضیح داد: بنا بر پیش‌بینی‌های انجام شده بیش از 3 هزار نفر از مردم بهبهان در آئین بزرگداشت شهدای شیمیایی بهبهان حضور می‌یابند.

خیران‌پور اضافه کرد: در آئین بزرگداشت شهدای شیمیایی بهبهان که استاندار خوزستان نیز حضور می‌یابد سردار احمد غلامپور از فرماندهان دوران دفاع مقدس سخنرانی می‌کند و مداحان نیز به نوحه خوانی می‌پردازند.

وی  با بیان اینکه محل شهادت دلیرمردان بهبهانی در شلمچه گلباران خواهد شد، عنوان کرد: همچنین در این برنامه از کتاب شهدای شیمیایی بهبهان نیز رونمایی می‌شود.

فرمانده سپاه بهبهان در ادامه به دیگر برنامه‌های بزرگداشت شهدای شیمیایی بهبهان اشاره کرد و گفت: همچنین مراسمی امروز در کنار مزار نورانی این شهدا در گلزار شهدای شهر برگزار می‌شود که مشاور فرمانده سپاه در آن سخنرانی می‌کند.

خیران‌پور گفت: در حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به رزمندگان بهبهان بیش از 90 نفر از آنان به شهادت رسیدند.

  در صبحگاه جمعه، نوزدهم دی 1365، در حالی که عملیات کربلای 5 در دشت شلمچه آغاز شده بود و رزمندگان اسلام در آن عملیات بزرگ، کمر دشمن را شکستند، نیروهای بعثی در حمله‌ای هوایی به مقر رزمندگان گردان فجر بهبهان که خود را برای حمله آماده می‌کردند، با بمب شیمیایی یورش بردند و بسیاری از رزمندگان را ناجوانمردانه شهید به شهادت رساندند و تعدادی را نیز مصدوم کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار