با حضور مراجع تقلید؛

مراسم بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور مراجع تقلید، اساتید حوزه و برخی وزرای دولت در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴ - 12January 2017

به گزارش دفاع پرس از قم، در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، سبحانی، شبیری زنجانی، سید محمود هاشمی شاهرودی، و علوی گرگانی، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و حضرات آیات حسینی بوشهری، ابراهیم امینی و فاضل لنگرانی حضور داشتند.

همچنین حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، محمود واعظی وزیر ارتباطات، حجت الاسلام سید حسن خمینی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، آیت الله محمد یزدی، آیت الله سید احمد خاتمی، استاندار، فرماندار و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی قم، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، تعداد زیادی از طلاب و اساتید حوزه های علمیه و مسئولان قم از شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در این مراسم حضور داشتند و طی آن عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت اشعاری را در مدح آیت الله هاشمی رفسنجانی را قرائت کرد، سپس آیت الله اراکی عضو جامعه مدرسین و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

وی اظهار داشت: در دوران شاه توحید و نبوت و قرآن و عصمت و ارزش‌های اعتقادی مورد هجوم دشمن قرارگرفته بود اما به برکت انقلاب اسلامی امروز کشورمان دارای شرایط بسیار خوبی است که باید قدردان آن باشیم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از افرادی که برای استقرار حکومت اسلامی تلاش کرد هاشمی رفسنجانی بود، وی خدمات فراموش‌نشدنی به کشورمان انجام داد که حضور میلیونی مردم در تشیع جنازه نشان‌دهنده این خدمات است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: ملت ایران پس از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان جهادگر است و از جهاد و مبارزه خسته نمی‌شود، این‌ها صفاتی است که خداوند برای مجاهدان ذکر کرده است و این ملت در این راه گام برمی‌دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ملت ایران امروز اعلام می‌کند که وفادار به انقلاب اسلامی هستیم و از مبارزه اقتصادی و تحریم جنگ خسته نشدیم، فرزندان ملت در جبهه به شهادت رسیدند اما ندای یا علی و یا حسین همچنان طنین‌انداز بود و طنین‌انداز است و از حق کوتاهی نمی‌آیند.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: امروز ملت ایران اعلام می‌کند که پیرو مقام معظم رهبری و فقیه عادلی است که حکم خدا را بیان می‌کند و همواره پشتیبان ولایت‌فقیه است و هیچ‌گاه از مسیر خود کوتاه نمی‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار