معارضان سوری با حضور در مذاکرات «آستانه» موافقت کردند

گروه‌های معارض مسلح سوری با مشارکت در مذاکرات صلح در سوریه، که قرار است کمتر از دو هفته دیگر در پایتخت قزاقستان برگزار شود، موافقت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۲۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ - 13January 2017
معارضان سوری با حضور در مذاکرات «آستانه» موافقت کردندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، منابعی در میان مخالفان سوری اعلام کردند که گروه‌های معارض مسلح و نمایندگانی از هیات‌های سیاسی موافقت کرده‌اند در نشست برنامه‌ریزی شده در آستانه، پایتخت قزاقستان مشارکت کنند.

طبق اعلام این منابع، این موافقت بعد از نشست طولانی نمایندگان گروه‌های معارض با هیات‌های روسی و ترکیه حاصل شده است.

این منابع افزودند، معارضان، روز جمعه (امروز-) نشستی برگزار خواهند کرد تا نتایج نهایی در نشست آستانه را بعد از دریافت وعده‌های طرف روسی و تضمین‌های طرف ترکی درباره توقف بمباران‌ها و پیشروی به ریف دمشق، بررسی کنند.

این منابع تأکید کردند، انتظار می‌رود اسامی هیات مذاکره کننده در آستانه شامل شمار زیادی از نمایندگان گروه‌های معارض مسلح و نمایندگان هیات‌های سیاسی شود.

در حالی‌که پیش از این، «شورای عالی مذاکرات سوریه» وابسته به مخالفان مسلح مورد حمایت عربستان تأکید کرده بود تأکید کرده است تنها در صورتی مشارکت در مذاکرات آستانه را خواهد پذیرفت که در آن برای کنار رفتن «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و تشکیل یک شورای انتقالی تصمیم‌گیری شود.

روسیه از 23 ژانویه به عنوان تاریخ آغاز مذاکرات سوریه در آستانه قزاقستان خبر داده است.

هم‌اکنون تلاش‌ها برای آماده کردن لیست شرکت‌کنندگان در مذاکرات صلح آستانه در جریان است. این در حالی است که کردهای سوریه اعلام کرده‌اند هنوز از آن‌ها برای شرکت در مذاکرات صلح، دعوت نشده‌اند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار